Indulhat a fővárosi villamosberuházások tervezése
A Külső Bécsi úti és az újpalotai villamosvonal megtervezéséről, valamint a Fogaskerekű vasút fejlesztésének előkészítéséről döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A tervezési feladatok összesen több mint másfél milliárd forintba kerülnek. A képviselők 23 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett döntöttek a beruházások előkészítéséről.
Az 1-es villamos európai uniós forrásból megújult pályáját a tervek szerint a Bécsi út külső szakaszán, az esztergomi elővárosi vasútvonal Aranyvölgy állomásáig hosszabbítják meg. Az új végállomásnál intermodális csomópontot építenek P+R és B+R parkolóval, helyközi buszvégállomással.
Az elfogadott javaslat szerint az újpalotai villamosvonalat az indokolja, hogy Zugló és Újpalota sűrűn lakott részeiről sokan utaznak nap mint nap a belváros felé. Ezt az igényt az 5-ös és a 7-es buszcsalád jelenleg "gazdaságtalan és környezetszennyező módon képes kiszolgálni", ezért indokolt egy új, nagy kapacitású, magas szolgáltatási színvonalú kötöttpályás kapcsolat kiépítése.
A magas kivitelezési költsége miatt a 4-es metró Bosnyák térig és Újpalotáig történő továbbvezetése "nem tud megvalósulni".
A tervek szerint visszaépítik a 44-es villamos Thököly úti infrastruktúráját, és teljesen új szakaszt építenek a Csömöri út - Drégelyvár utca - Nyírpalota utca útvonalon a Rákos-pataktól az újpalotai lakótelepig.
Visszaépítik és bekötik a Thököly úti villamosvonalba a Mexikói úti vágányokat is, és ezzel felélesztik az 1997-ben megszüntetett 67-es villamost.
Megtervezik a fogaskerekű új pályáját, az új járművekhez kapcsolódó alacsony peronokat, a Széchenyi-hegy és a Normafa közötti új pályát, valamint azt a vágánykapcsolatot, ami összeköti majd a Szilágyi Erzsébet fasori villamospályával a fogaskerekűt.
A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárdot, a Külső Bécsi úti villamosra 14 milliárdot fordíthatnak majd.