4500 álláshely betöltetlen a MÁV-nál, őszre lehet, hogy nem lesz, aki vonatot vezessen
Hiány van váltó- és jegykezelő szakemberekből is.
Hiány van váltó- és jegykezelő szakemberekből is.
A heti és a napi pihenőidő összevonásának megtagadása miatt perelte be egy vasutas a munkaadóját, most az Európai Bíróság azt mondja, hogy igaza van az alkalmazottnak.
Hivatalosan is bejelentették a munkabeszüntetést a MÁV-nak.
Egyelőre sem az indulás napjáról, sem a jegyárakról, sem a menetrendről nincs hír, pedig technikailag hetek óta készen áll a Felcsút-Alcsútdoboz kisvasút pályája. A szerelőcsarnokban áll a vonal két mozdonya, amelyet a megszüntetett nyíregyházi kisvasútról szállítottak át. Három vonatvezetőt már felvettek – derül ki az Index helyszíni riportjából.
Egyedül a mozdonyvezető a felelős a 80 ember halálát okozó vasúti szerencsétlenségért, amely 2013. július 24-én történt az észak-spanyolországi Galiciában – ezzel a megállapítással zárta le vizsgálatát Andrés Lago Louro bíró szerdán Santiago de Compostelában.
Csakis a mozdonyvezető a hibás a júliusi spanyol vasúti katasztrófáért, amelyben hetvenkilencen haltak meg – így döntött egy spanyol bíróság a körülmények vizsgálata alapján. Az ítéletet kedden hozták nyilvánosságra.
A nyomozók szerint éppen telefonált a spanyol halálvonat vezetője, amikor a szerelvény egy kanyarban kisiklott múlt szerdán - jelentette több hírügynökség. A szerencsétlenségben az utolsó adatok szerint 79-en haltak meg, és azt már eddig is tudni lehetett, hogy a vonat a megengedettnél jóval gyorsabban száguldott.
Egyelőre nem biztos, hogy a vezető tehetett a sebességtúllépésről a Santiago de Compostela-i vonatbalesetben a csütörtök estig rendelkezésre álló információk alapján. Nyomozást indítottak az 52 éves vonatvezető ellen és annak kiderítésére, hogy működtek-e a vonat sebességszabályozó rendszerei, mert szakértők szerint vagy a vezető, vagy a rendszerek, vagy több tényező együtt okolható a katasztrófáért.