Mindig is kíváncsi volt, hogyan megy át a Panama-csatornán egy hajó? Itt van róla egy timelapse videó
Alig 50 másodperc, mégis mennyi látnivaló!
Alig 50 másodperc, mégis mennyi látnivaló!
A világgazdaság számára létfontosságú tengeri útvonalat támadnak a stratégiai helyen lévő Jemenből a húszik, akik az amerikai és brit haditengerészettel is dacolnak.
A stockholmi Békekutató intézet – SIPRI – azzal magyarázza ezt a furcsa ellentmondást, hogy a fegyvergyárak nem tudtak eleget tenni a megnövekedett keresletnek, mert a hosszú békés időszakban nem fejlesztették a termelési kapacitásokat.
A vontatóhajó elsüllyedt, kiemelése folyamatban van. A tanker rendben van, Port Szaídban várja az ügy lezárását.
Erre figyelmeztetett a Kereskedelmi Világszervezet vezetője a nyári „davosi világgazdasági fórumon” Tiencsinben, ahol a kínai miniszterelnök azt hangsúlyozta: egy csónakban evezünk.
Joe Biden az orosz olaj amerikai importjának betiltása után megszünteti Oroszország rendes kereskedelmi kapcsolati státuszát is.
Súlyos fennakadásokat okozott az európai–ázsiai kereskedelemben a vízi úton megfeneklett óriáshajó. Ez kihat a járvány által amúgy is sújtott globális ellátási láncokra is.
Úgy tűnik, a világkereskedelem túljutott a járvány okozta visszaesésen. Legalábbis annak első körén.
Erre hívja fel vezércikkében a figyelmet a Hongkongban megjelenő South China Morning Post. A CNN pedig arra utal, hogy Steve Mnuchin amerikai pénzügyminiszter ugyancsak nagy gondban lehet, amikor meg kell védelmeznie Trump kereskedelempolitikáját külföldi kollégái és jegybankelnökök előtt egy Bali szigetén rendezett konferencián.
A külkereskedelmet ilyen szépen még nem ábrázolták, mint a Metrocosm adatvizualizációján.
Történelmi jelentőségű megállapodás született szombaton az első átfogó világkereskedelmi reformról a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) konferenciáján az indonéziai Bali szigetén.
A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) számításai szerint 2,5 százalékkal nőhet a globális kereskedelem volumene 2013-ban, és 4,5 százalékkal 2014-ben. Roberto Azevedo főigazgató szerint ezek a számok rosszabbak, mint a korábban várt 2013-as 3,3 százalékos és a 2014-es 5 százalékos növekedés.