Illegális monopóliummal vádolja az USA a Visát
Az Egyesült Államok igazságügyi minisztériuma szerint a cég visszaélt a bankkártyák piacán meglévő erőfölényével.
Az Egyesült Államok igazságügyi minisztériuma szerint a cég visszaélt a bankkártyák piacán meglévő erőfölényével.
Az Európai Unió 337,5 millió eurós bírságot szabott ki a Mondelezre az uniós országok határain átnyúló kereskedelem korlátozása miatt. Az EU trösztellenes hatósága szerint a cég megsértette az uniós versenyjogi előírásokat.
Már a célegyenesben lehet az Apple javaslata, ami alapvető változást hozna az iPhone-okkal történő fizetés terén. A céget azonban nem a puszta jószándék vezérelheti, inkább a saját pénztárcáját féltheti: egy tetemes bírságot kerülhet el így.
Az Európai Unió után maguk a vállalkozások is nekimennek a techóriásnak.
Külső fejlesztők fizetési szolgáltatásai is megjelenhetnek rövidesen az iPhone-okon, miután az Apple számukra is elérhetővé teszi az NFC technológiát. Mindezt uniós nyomásra lépi meg a vállalat.
Mind az uniós, mind az amerikai szabályozás, illetve az idén esedékes bírósági ügyek komolyan próbára tehetik majd a világ legnagyobb technológiai vállalatát, és akár meg is határozhatják az évi 85 milliárd dolláros szolgáltatási üzletág jövőjét.
Megkerülhető lehet az Apple Pay az iPhone-os mobilfizetések terén, miután az Apple, úgy tűnik, lazítani tervez a saját megoldásának kizárólagosságán.
0 százalék – ennyi jutalékot fizet a Google-nek a Spotify, ha a saját rendszerein keresztül fizet elő valaki, de a Google-ön át is csak 4 százalék ez az érték, ami szintén lényegesen alacsonyabb, mint más fejlesztők esetében. Minderre az Epic Games által indított trösztellenes per részeként derült fény.
Nagy titokról rándult le a lepel, a Google ellen indult trösztellenes vizsgálat során kiderült, hogy az Apple óriási szeletet hasít ki a Google hirdetései bevételeiből minden egyes keresés után, amit a Safari böngészőben végeznek a felhasználók.
Egy 2018 szeptemberi hét legtöbb bevételt hozó kereséseibe enged bepillantást az a lista, mely a Google ellen zajló trösztellenes per részeként látott napvilágot: taroltak az Apple-termékekre irányuló keresések, de több érdekesség is kiderült.
Egy titkos algoritmussal hajthatta fel az árakat a világszerte kiszállító Amazon. Valószínűleg azért, hogy felmérje: meddig emelheti azokat, mielőtt a konkurensek egy ponton már felhagynak az áremelés követésével.
A felperesek szerint a két gigavállalat 2019-ben megállapodást kötött: az Apple kedvezményt adott kütyüi árából az Amazonnak, a digitális piactér üzemeltetői pedig vállalták, hogy csökkentik az Apple termékek viszonteladóinak számát felületükön.