Válságban a pedagógusképzés, akármit állít a kormány
Vagy magát is becsapja a kormány, amikor a tanárképzésre jelentkezők számának látványos megugrásáról beszél, vagy szándékosan tájékoztat félre. A tanárhiány a jövőben sem látszik enyhülni.
Vagy magát is becsapja a kormány, amikor a tanárképzésre jelentkezők számának látványos megugrásáról beszél, vagy szándékosan tájékoztat félre. A tanárhiány a jövőben sem látszik enyhülni.
Nem tudta maga alá gyűrni a tanárképzést a kormány, ezért kivételezett helyzetbe hozott „saját” egyetemén, a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen indíttatna ilyen szakot.
Nem tudta maga alá gyűrni a tanárképzést a kormány, ezért kivételezett helyzetbe hozott „saját” egyetemén indíttatna ilyen szakot – olvasható az e heti HVG-ben.
A természettudományos tárgyak a legkevésbé népszerűek mindenhol, a kormány pedig úgy dicsekszik a pedagógusnak jelentkezők számának növekedésével, hogy azt főleg az óvodai- és gyógypedagógusok teszik ki, a közoktatás pedig aligha kap utánpótlást.
A szeptembertől hat egyetemen induló új, természettudományos tanárokat képző szakra bármilyen emelt szintű érettségivel lehet jelentkezni – mondja az ELTE tanszékvezetője.
A pedagógusok az egyetemen nem tanulnak eleget az osztályközösség építéséről és az iskolai bántalmazásról, így sokan azt sem tudják, mi az a bullying. Pedig ez jóval több a sajtót felforgató tragédiáknál, nemcsak a gyerekek között, hanem a tanár-gyerek kommunikációban is gyakran jelen van. A fiatalabb tanárgeneráció már felismeri a problémát, de módszereket ők is csak külföldi szakirodalmakban találtak.
Egységesítette a tanárképzést a kormány, innentől hat helyett öt évet kell tanulnia a gimnáziumi tanároknak.
Az Eduline szerint kevesen jelentkeznek tanítói pályára és kevesen is fejezik be a szakokat.
A pedagógusképzés gyökeres átalakítására készül a kormány. Elvileg a lemorzsolódást kívánják visszafogni a képzés idejének és tartalmának csökkentésével. Sok szakember ellenzi a tervet, van, aki szerint egyetemes elbutuláshoz vezet.
A pedagógusképzés gyökeres átalakítására készül a kormány. Elvileg az egyetemi lemorzsolódást kívánják visszafogni a képzés idejének és tartalmának csökkentésével, de ez sokak szerint tévút, és csak a minőség romlásához vezet.
Steklács János olvasáskutató, egyetemi tanár szerint, ha a tanárképzés a mindenkori NAT-ra készít fel, akkor betanított munkásként kezeli a pedagógusokat. A képzés tervezett lebutítása után nem lehet hatékonyan tanítani.
A Tanítanék mozgalom, a Civil Közoktatási Platform kiáltványban tiltakozik a pedagógusképzés öncélú átalakítása ellen.