Hiába öntik bele a magyar közpénzt, így is veszteséges a Tiltott Csíki Sör gyártója
Se Magyarországon, se Romániában nem tudott nyereséget elérni Lénárd András vállalkozása.
Se Magyarországon, se Romániában nem tudott nyereséget elérni Lénárd András vállalkozása.
Bár kicsit megkésettnek tartják a törvénymódosítást, de az ágazati szereplők örülnek annak a törvényhozási javaslatnak, amely reményeik szerint is valamennyire segíthet a hazai kisüzemi sörágazatnak. A nagy kérdés azonban az: valójában kinek akar segíteni az állam? Az újítóknak vagy a kormányközeli sörfőzdéknek?
A piaci versenyt korlátozta a cég, amelyet vélhetően nem vág földhöz a büntetés.
És összességében is, jelentősen bővült tavaly a hazai sörök piaca.
A söripart egyébként csak korlátozottan érintheti a "chipsadó" várható emelése.
Dinamikusan nő a kisüzemi sörök fogyasztása, annak ellenére, hogy véletlenül aligha fut bele az ember a kézműves sörökbe. A nagy gyártók ugyanis kizárólagos szerződésekkel tartják távol a csaptól a kis főzdék termékeit. A kézművesek a versenyhivataltól várják a helyzet megoldását.
Lázár János egy lakossági fórumon beszélt arról, hogy újra kellene szabályozni a sörpiacot, hogy a kisebb sörgyártókat hozzák helyzetbe a nagy multikkal szemben.
A Gazdasági Versenyhivatal arra kötelezte a három legnagyobb magyarországi sörgyárat, hogy 2017 végéig 20 százalékkal csökkentsék az egyes vendéglátó-ipari egységek számára kizárólagosan értékesített sör mennyiségét, amivel nagyobb teret nyitnak az import és a kisüzemi sörfőzdék előtt.
A múlt évben a magyar sörpiac 4,45 százalékkal csökkent az előző évhez képest, a négy legnagyobb gyártócég által értékesített sör mennyiségét alapul véve - közölte Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke kedden.
Tovább bővült tavaly a magyar sörpiac a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint, 2012-ben Magyarországon a négy legnagyobb gyártó cég által értékesített sör mennyisége 1,26 százalékkal haladta meg az előző évit - közölte Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
A hazai sörpiac 2006 óta tartó lejtmenete megfordulni látszik: tavaly 3,8 százalékkal bővült az értékesítés. A Magyar Sörgyártók Szövetségének éves jelentésében a kedvező időjárással, az innovatív új termékek és megoldások bevezetésével, valamint a tavalyi főszezonban racionális mértékű jövedéki adóteherrel magyarázzák a jó teljesítményt.