Minden eddiginél erősebb repülőgép-hajtóművet épített a Rolls-Royce
A Rolls-Royce egy Boeing 747-es segítségével teszteli új, Pearl 10X nevű hajtóművét, melyet elsőként a francia Dassault legújabb üzleti repülőgépei kaphatnak meg.
A Rolls-Royce egy Boeing 747-es segítségével teszteli új, Pearl 10X nevű hajtóművét, melyet elsőként a francia Dassault legújabb üzleti repülőgépei kaphatnak meg.
Jelenleg mintegy háromezer darab V2500-as hajtómű üzemel a világ repülőgépein. Ha mindegyiket átalakítják úgy, hogy csak fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) égessenek el, az nagy előrelépés lehet az iparág kizöldítése felé.
A landolás után már a kapu felé gurult az amerikai Delta légitársaság egyik Airbus A319-es repülőgépe, amikor egy 27 éves férfit beszippantott a hajtómű. Kiderült, ő maga akarta így.
A gép az Egyesült Államokban utasok nélkül szállt fel, de hajtóműhiba miatt rögtön le is szállt inkább.
A tervező szerint ez a különleges jármű egyszerre akár 300 tonnával is terhelhető, és ekkora tömeg mozgatásához igen komoly erő kell.
A Rolls-Royce az amerikai Harvard és a brit Nottinghami Egyetemmel közösen fejlesztette ki azt a robotot, ami a repülőgépek hajtóművébe bemászva dolgozik majd.