Kényes témákat feszeget az idei német filmmustra
A német nyelvterület legfrissebb, javarészt díjnyertes filmjeiből válogatott az idei, immár 10. Szemrevaló Filmfesztivál.
A német nyelvterület legfrissebb, javarészt díjnyertes filmjeiből válogatott az idei, immár 10. Szemrevaló Filmfesztivál.
Sokan a német új hullám legnagyobb hatású rendezőjének tartják. Az idei berlini Európai Filmdíjak életműdíjasa, a 77 éves Werner Herzog lapunknak a gála alkalmával adott interjút a német fővárosban. Beszélt a bajor film élénkségéről, a testébe fúródó golyókról, a filmes iskolák haszontalanságáról, A mandalóriairól, és még Klaus Kinskiről is.
A Szemrevaló Filmfesztiválon nézhetünk romantikus, ám merész vígjátékot és szerelmi roadmovie-t is.
Az állam Fritz Bauer ellen című alkotás nyitja a filmes mustrát.
Egyszerű flörtölős, fiatalos filmnek indul, aztán gyomorszorító akcióthrillerbe torkollik a Victoria, a mozi, amelynek már a forgatása is kisebbfajta szenzáció volt. Szinte észre sem veszi a néző, hogy az egyik pillanatban még egy szimpatikus párt figyel, a következőben viszont már az életükért aggódik. A Victoriát mindenki úgy emlegeti majd, mint a vágás nélküli, egyben felvett mozit, pedig a filmzene, a színészek és maga a sztori felépítése is kellett ahhoz, hogy a féktelen berlini éjszaka története ilyen súlyos élmény legyen.
A budapesti bemutatón döbbent csend fogadta a Victoria című filmet, amely azért elképesztő moziélmény, mert szó szerint rabul ejti a nézőt. A Victoriában egyetlen vágás nincs, úgy nézhetjük végig egy bankrablás történetét, hogy a stáb és a színészek két és fél órán keresztül szünet nélkül csak a filmért, a filmben éltek. A Victoriát rendező Sebastian Schipper elárulta nekünk, hogy minden párbeszéd improvizáció, és hogy az utolsó, mindent eldöntő felvételre úgy készültek, mint egy bokszmeccsre.