Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#matematikaoktatás

hvg360 Illényi Balázs

Kosztolányi József matektanár: Tanárszakra ma már hármas érettségivel be lehet jutni

Már az elején el van rontva a matematikaoktatás, ezért görcsölnek sokan a tárgytól, holott több játékkal, kézzelfogható, reális helyzetekre épülő feladatokkal meg lehetne szerettetni a diákokkal – állítja a tavaly Rátz Tanár Úr-életműdíjjal kitüntetett, idén 60 éves szegedi szakember, aki beszél szerencsejáték-oktatásról, szétszakadó országról és feladatmegoldó applikációkról is.

Élet+Stílus Balla István

Igenis lehet szeretni a matekórákat – π-napi interjú

Az iskolában arra kíváncsi a tanár, mi az, amit nem tud a gyerek, ahelyett, hogy azt nézné, mit tud – állítja Juhász Péter matematikatanár, aki szerint akkor lehet élvezetes a matektanulás, ha a gyerekekhez közelebb álló, akár játékos problémákról lenne szó, ha lenne elég idő elmélyedni egy-egy feladatban, és ha lehetne tévedni is. A nemzetközi π-napon természetesen szót ejtünk erről a csodálatos, irracionális számról is.

Itthon Bogár Zsolt

Matekozz ugróiskolával és iszlám csempedizájnnal!

A legtöbben az iskolások közül általában matematikából szorulnak pótvizsgára, és érettségin is ebből a tantárgyból buktatnak a legtöbbször. Pedig a matek lehet örömteli, kreatív foglalatosság, ami fejleszti az együttműködési készséget, és erősíti a gyerek önbizalmát. A titok nyitja a matek élményközpontú megközelítése.