Felsült egy hetedikes matekpéldával, nyilvánosan bocsánatot kért a koszovói miniszterelnök
Az egyenlet elrontott megoldása hamar körbejárt a közösségi médiában, Albin Kurti utólag korrigálta a tévedését.
Az egyenlet elrontott megoldása hamar körbejárt a közösségi médiában, Albin Kurti utólag korrigálta a tévedését.
A hétfői magyarhoz hasonlóan matekból is idén először vizsgáznak az új Nemzeti alaptanterv alapján a tanulók.
Már az elején el van rontva a matematikaoktatás, ezért görcsölnek sokan a tárgytól, holott több játékkal, kézzelfogható, reális helyzetekre épülő feladatokkal meg lehetne szerettetni a diákokkal – állítja a tavaly Rátz Tanár Úr-életműdíjjal kitüntetett, idén 60 éves szegedi szakember, aki beszél szerencsejáték-oktatásról, szétszakadó országról és feladatmegoldó applikációkról is.
Ha szeretné, hogy jó legyen a gyermeke matematikából, minél több számalapú társasjátékot játsszon vele – sugallja chilei kutatók eredménye, amely 19, a témába vágó tanulmány átfogó áttekintésén alapul.
Erdős Pál több évtizedes geometriai sejtését igazolták az ELKH Rényi-intézet, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) matematikusai.
Az nem derült ki egyelőre a kormányhatározatból, hogy Csák János mennyit költhet a rendezvényre.
Százalékszámítás, koordinátageometria, kétismeretlenes egyenlet is a feladatok között.
A matematikatanítást támogató társasjátékot fejlesztett ki a Pécsi Tudományegyetem (PTE), együttműködve a játékpiacon meghatározó Piatnikkal.
Száztíz éve, 1913. március 26-án született Erdős Pál, a múlt század egyik legjelentősebb és legnagyobb hatású matematikusa, akit alig 20 évesen már „budapesti varázslónak” neveztek.
Hogyan kell a matematikát tanítani? – ezt vitatja meg júliusban Budapesten mintegy ezer tanár a világ minden részéről, a konferencia magyar főszervezőjétől mi már most megkérdeztük ezt. Csapodi Csaba szerint érdekes kísérlet lenne, ha a matek tanterv összeállításában részt vehetnének nem matektanárok is. Miért mumustárgy a matek? Mi várható a mesterséges intelligencia elterjedésével az iskolákban? Mire jó a másodfokú egyenlet? Interjú.
A vizsgázók remélhetőleg jók valószínűségszámításból és a mértani sorozatokból is, nem beszélve a térgeometriáról.
Perceken át elemezték az M1-en, hogy az 561 ezer kevesebb az 552 ezernél.