Erős légörvény miatt visszafordítottak Európába egy tengerentúli repülőjáratot
A géppel még éppen el tudtak volna repülni Miamibe, onnan azonban nem szállhatott volna fel egyhamar újra a biztonsági előírások miatt.
A géppel még éppen el tudtak volna repülni Miamibe, onnan azonban nem szállhatott volna fel egyhamar újra a biztonsági előírások miatt.
Az Emirates a világ légitársaságai közül elsőként csatlakozott ahhoz a programhoz, melynek köszönhetően pilótái valós idejű információkat kapnak a légörvények elhelyezkedéséről, majd ennek megfelelően módosíthatják az útvonaltervet. Az együttműködéstől az Emirates a repülés kényelmének további javítását, üzemanyag-megtakarítást, és alacsonyabb szén-dioxid kibocsátást vár.
Az osztrák Turbulence Solutions nevű cég állítja, hogy a repülőgépen utazók turbulenciaterhelése 80 százalékkal is csökkenthető, és ehhez nem kell más, mint egy két méter hosszú rúd és néhány érzékelő.
Egyelőre nem tudni, hogy az utas használta-e a biztonsági övét.
Az egyik utas épp akkor akarta bekötni magát, amikor a légörvény elkapta a gépet. Nem sikerült neki, felrepült, és a plafonnak csapódott.
Vasárnap és hétfőn még többfelé kell záporra, zivatarra és viharos szélre számítani.
Erről is a klímaváltozás tehet: egyre több váratlan turbulenciának lesznek kitéve a légi utasok.
Az Air Canada gépén éppen ételt osztottak, amikor a légörvény megdobta a társaság járatát. Harminc métert zuhantak.
Habár a turbulencia közel sem annyira veszélyes, mint amennyire azt az utasok érzik, valóban kellemetlen, és néha azért gondot is okozhat. A Boeing mérnökeinek van egy megoldási javaslata a problémára.
Tizenkét embert kellett kórházba vinni. Életveszélyes állapotba senki sem került, de többeket meg kellett műteni.
Látványos hatást gyakorolt a repülőtér fölötti légviszonyokra az amszterdai Schipholról felszálló vadonatúj Boeing-gép.
Többtucatnyian megsérültek az Etihad Airways egyesült arab emírségekbeli nemzeti légitársaság egyik gépén, amely erős légörvénybe került leszállásra készülődve a jakartai repülőtéren.