Nem volt elég légiforgalmi irányítója Ausztriának a hétvégén, így a harci gépeik nem szállhattak fel
Nagyon komoly létszámhiánnyal küzdenek az osztrákok, a légiforgalmi irányítók egy része elment magasabb fizetésért máshova dolgozni.
Nagyon komoly létszámhiánnyal küzdenek az osztrákok, a légiforgalmi irányítók egy része elment magasabb fizetésért máshova dolgozni.
A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.
Évi 5 százalékos béremelést ajánlottak nekik, nem fogadták el.
Az Olaszországba, Spanyolországba, Portugáliába és Franciaországba utazókat és onnan indulókat érintheti.
Évente 600 ezer repülés megy át a magyar légiforgalmi irányítók keze alatt, az augusztusi csúcsidőszakban napi 3000 géppel tartják a kapcsolatot. A hollywoodi mozikból ismert, körbe szkennelő zöld radarkép már évtizedek óta a múlté, és a jelenben még kikerülhetetlen hangos kommunikáció egy részét is hamarosan néma adatátvitel váltja fel. Ezzel együtt az emberi irányító továbbra is nélkülözhetetlen része a folyamatnak.
Szerda után csütörtökön is demonstrálnak a légiforgalmi irányítók: az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) felhívására nyolc ország, köztük Magyarország irányítói vesznek részt a megmozdulásban.
A Control kétórás, forgalomkorlátozással járó sztrájkot fog tartani január 30-án. Az Irányítástechnikai Dolgozók Független Szakszervezete (IDFSZ), valamint a Légiforgalmi Irányításban dolgozók Független Szakszervezete (LIFSZ) is csatlakozik a demonstrációhoz. A magyarok Franciaország, Olaszország, Szlovákia, Csehország és Ausztria légiforgalmi irányítóival egy napon fognak demonstrálni.