Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#közösségimédia-használat

Tech HVG

Egyre több magyar fiatal képzel be magának mentális betegséget, csak mert látott valami videót a TikTokon

TikTok-videók hatására a magyar fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg az NMHH középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány szerint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat.

Tech hvg.hu

Felkerült a netre egy ingyenes meditációs kurzus, a digitális stressz leküzdésében segíthet

A Kaspersky adatai szerint az emberek kétharmada igyekszik változtatni a közösségi médiához való hozzáállásán annak a mentális egészségre gyakorolt potenciálisan negatív hatása miatt. A kiberbiztonsági vállalat egy trénerrel együttműködve dolgozta ki azt az angol nyelven elérhető vezetett meditációs kurzust, amely a digitális élet tudatosabb vezetéséhez szükséges ismeretekkel és eszközökkel látja el a felhasználókat.

Tech hvg.hu

A magyarok ismerik a közösségi média sötét oldalát

A Kaspersky kutatásából az derült ki, hogy a magyarok 40 százaléka többet használta a közösségi hálózatokat a helyi és az országos lezárások alatt, mint a világjárvány előtt. Miután azonban sokan napi több órát töltünk a közösségi oldalakon, különösen oda kell figyelnünk arra, hogy ne éljenek vissza a személyes adatainkkal – hívja fel a figyelmet a kiberbiztonsággal foglalkozó cég.

Tech hvg.hu

Kísért a múlt? Emiatt aggódik a magyar fiatalok fele

Kutatási adatok szerint a magyar felnőttek és a fiatalok azonos gyakorisággal látogatnak a Facebookra, de a fiatalok jóval több időt töltenek Instagramon, mint a felnőttek és gyakrabban is posztolnak oda. A kamaszok között háromszor annyian tartanak attól, hogy kínos információk kerülhetnek elő róluk a neten, mint a felnőttek.

Tech MTI / hvg.hu

A fiatalok jól tudják, hogy a Facebook és a Snapchat manipulálja őket, de nem szeretnének leszakadni róluk

A mai amerikai tinédzserek gyakran nyomkodják az okostelefonjukat, többségük szinte folyamatosan figyeli a közösségi médiát, és jobban szeretik a szöveges üzengetést, mint a személyes beszélgetést – ez derült ki a Common Sense Media nevű nonprofit szervezet által végzett, az amerikai 13-17 évesek körében reprezentatív felmérésből. A sok szempontból itthoni viszonyok közt is érvényesnek tűnő eredményekkel előálló kutatók azt is megállapították: a kamaszok életére saját érzetük szerint jó hatással van a közösségi média, magabiztosabbnak, kevésbé magányosnak és kevésbé letörtnek érzik magukat.

Tech hvg.hu

Ne facebookozzon már annyit! – kéri szépen a Facebook

Miközben a Facebook rengeteg mindent megtesz, időnként a felhasználók jelentős részében nemtetszést kiváltó módosításokat is meglép annak érdekében, hogy minél több időt töltsünk a rendszerben, most olyan eszközöket jelentettek be, melyekkel mindenki szabályozhatja magának a facebookozással és instagramozással eltöltött idejét.

Tech hvg.hu

Divatba jött törölni magunkat a Facebookról?

A facebookos chatbotok egyre több ügyfélszolgálati feladatot látnak el, ugyanakkor a felhasználók mind inkább belefáradnak a közösségi médiába – állítja a Telenor Csoport idei évre előretekintő kutatási részlege.