Közel tizenegy év telt el azóta, hogy a HVG először megírta, százmilliárdok mennek az alapítványokhoz, a Fidesz és az MNB pedig néha egész kreatív, gyakran pedig kínos módon bizonygatta, hogy nincs baj.
A Google Térkép vandáljai rendszeresen átnevezik a hatvanpusztai birtokot, majd a vállalat rendre eltünteti a módosításokat. Az amerikai cég szempontjából lenne egyszerű lezárása a macska-egér játéknak, ám úgy tűnik, mégsem, vagy legalábbis korlátozottan élnek a lehetőséggel.
A Közlekedési Múzeumnak nem volt rá pénze, így a MÁV karbantartási keretéből fizettette ki Lázár János minisztériuma a kormányzó vasúti kocsijának restaurálását. A konyha-étkezőkocsit szinte a semmiből építették újjá, mahagóni falburkolattal és francia selyemkárpittal borították, a számla végösszege 200 millió forint lehetett. Közben a MÁV-nál gyakran alig jut pénz a közforgalmú járművek életben tartására.
Még négy évvel tovább marad az Agrárminisztérium abban az exkluzív irodaházban, amit az Orbán-kormány még 2018-ban saját akkori kormánybiztosa, Schmidt Mária cégétől bérelt ki – derült ki közérdekű adatkikéréssel megszerzett dokumentumokból. A bérleti szerződést ugyanis csendben – és verseny nélkül – újrakötötték, méghozzá úgy, hogy változatlan szolgáltatásért havonta 30 millióval még többet is fizetnek közpénzből. Schmidték cége így már havi 147 millió forintot kap, és mivel az inflációt is kompenzálják nekik, mostanáig több mint 10 milliárd forint vándorolt a NER-kedvenc “főbérlőhöz”.<br>
Szaporodnak azok a nemzetinek mondott rendezvények, amelyekre az állam összességében ezermilliárdos nagyságrendben költ, és a végén a kormányhoz közel állóknak nyújtanak exkluzív környezetet, egyszersmind hajtanak üzleti hasznot.
A BLA nem egy mezei alapítvány, 2021 tavaszán úgynevezett közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvánnyá minősítették. Egyúttal jelentős ingatlanvagyont is kapott a magyar államtól, fő szponzora pedig a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda. Mudra Márton István írása.
Évek óta félkész a még az MSZP-kormány alatt indult beruházás, amibe – legalábbis az ígéretek szerint – 588 millió állami pénz is belefolyt, mindeddig eredmény nélkül.