Az utolsó simításokat végzik a dugókat felszámoló lámparendszeren
Mesterséges intelligenciára épít az a közúti fejlesztés, melynek kitalálói a forgalmi torlódások felszámolását ígérik.
Mesterséges intelligenciára épít az a közúti fejlesztés, melynek kitalálói a forgalmi torlódások felszámolását ígérik.
Amennyiben még több helyen megvalósulna egy ambiciózus Google-projekt, azt igazán értékelnék az autósok: 30 százalékkal csökkenhetne a piros lámpáknál várakozás ideje, rengeteg benzint lehetne megtakarítani, és jelentősen csökkenhetne a károsanyag-kibocsátás is.
Egy negyedik, fehér színű fénnyel egészítenék ki az autósoknak szóló, hagyományosan piros-sárga-zöld közlekedési lámpákat az Észak-karolinai Egyetem közlekedésmérnökei.
Tilosban jobbra kanyarodni Magyarországon a 60-as évekig szabad volt, a zöld nyíl keletnémet mintára ma össznémet valóság, és a piros néhány más országban sem abszolút tilos. Akadnak más jobbrakanyarodási érdekességek is.
A gyalogosok pártjára állnak Hamburgban, legalábbis egy kísérlet erejéig.
A terveik szerint egyre több kereszteződésben használják majd.
Székesfehérváron is működik így egy lámpa.
Szinte mindenütt a világon óriási gondot jelent a nagy balesetveszély miatt a sok, mobiljába feledkezett gyalogos. Hongkongban a gyakran eredménytelen felvilágosítás, tiltás helyett egy igazán érdekes módszert találtak ki a biztonság érdekében.
Az egyik irányból még zöld, a másikból már piros a lámpa a gyalogosoknak.
Brit kutatók olyan, mesterséges intelligenciával megerősített jelzőlámpás rendszert építettek, amely hatékonyan képes csökkenteni a járművek forgalomban töltött idejét. Egy-egy helyzetben nem vár utasításokra, maga dönt arról, hogy mi a legjobb megoldás.
A Google egyelőre csak néhány országban vezeti be azokat a funkciókat, ami megkönnyíti az autós közlekedést. A jövőben azonban máshol is megjelennek az újdonságok.