Először került a mérföldkőnek számító 100 dollár/kilowattóra alá az autóakkumulátorok ára
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
A védővámok kereskedelmi konfliktushelyzetben nagyon hamar vissza tudnak ütni - mondják.
Mint amikor egy kutya megrázza a bundáját.
Beelőzött az új világ kínai népautója.
A hajtási rendszert pedig egy másik kínai óriásvállalat, a nálunk is terjeszkedő CATL gyártja majd.
És ez még csak a kezdet, még hét ilyet építtetnének.
A BMW és a többi német autógyártó számára Kína most a legfontosabb egységes piac, a BMW az iX3-at onnan exportálja Európába, jövő évtől pedig az elektromos Minit is.
Ez derült ki a hétfőn megnyílt nagy autókiállításon Münchenben, ahol a legnagyobb elektromos autókat előállító kínai cég, a BYD hat új modellel is jelentkezett. És ott van még az amerikai Tesla is.
Ha a számok nagyságrendileg nem is stimmelnek, akkor is rengeteg jármű pusztul elhagyottan a hegyek közt Kelet-Kína szívében.
Olyan vevőkre céloznak, akik egy Mercedes vagy Porsche helyett valami egzotikusat akarnak.
A korábban nagyon sikeres kompakt autó megszűnik, és vele együtt a Ford a gyárat is eladná.
A cég vezetője szerint csak így lehetnek az öt legnagyobb gyártó között, ami az egyetlen életképes út.