A kormány jócskán az inflációt meghaladó mértékben emeli az energia jövedéki adóját
Szabadpiaci, tehát nem lakossági értékesítés esetében 11-23 százalékkal nő az energiatermékek jövedéki adója.
Szabadpiaci, tehát nem lakossági értékesítés esetében 11-23 százalékkal nő az energiatermékek jövedéki adója.
Az eredeti idei éves hiánycél 105,6 százaléka jött össze a költségvetésben fél év alatt, a megemelt deficitcélhoz képest 66,7 százalékon állt az egyenleg. A Pénzügyminisztérium szerint javulnak a költségvetési folyamatok. Ebből annyi látszik, hogy valamelyest kezdenek magukra találni a fogyasztásiadó-bevételek. A hevített termékek magasabb forgalma miatt nőtt a dohányáfa-bevétel, az üzemanyagok jövedéki adójának emelése pedig plusz 89 milliárd forintot hozott fél év alatt.
A világpiaci ártól függően a megfizetett adó 90 vagy 90,5%-át igényelhetik vissza a mezőgazdasági termelők.
A kormány az üzemanyagok adóit az egekig emelte, közben pedig árcsökkentést követel a kereskedőktől, és belengette az árstop ismételt bevezetését is.
A hétfői áremelés után csak Szlovákiában drágább a benzin, mint Magyarországon.
A Mol január 1-jétől csak a teljes, 41 forintos emelés felét érvényesítette, de most már kiadták az utasítást a maradékra is.
A jogszabály jövő nyártól megtiltotta volna a dohányzást mindenkinek, aki 2009-ben vagy azután született.
A lottón, kenón, puttón szerzett nyeremények után a jövőben nem kell személyi jövedelemadót fizetni, továbbra sem kell reklámadót fizetni, bevezetik az e-nyugtát, jövőre indul az e-áfarendszer, nő a gázolaj jövedéki adójából visszaigényelhető összeg, kivezetik a közművezetékek adóját, és igent mondtak a globális minimumadóra is, de talán a legfontosabb, hogy valóban nem került bele az adócsomagba a másodállású vállalkozókat sújtó extra járulékról szóló rész.
A fuvarozók több pénzt igényelhetnek vissza az üzemanyagok jövedéki adójából. Illetve bevezetik a minimális szolgáltatási díjat, ami korlátozhatja a jelenleg nagyon olcsón dolgozó harmadik országos fuvarozók előnyét.
41 forinttal nő literenként a jövedéki adó, már erről beszél Hernádi Zsolt Mol-vezér is, de a kormány még rátesz a drágulásra.
Jövőre 20-30 százalékkal kellene emelni a közúti fuvarozás díjait, ez pedig már az inflációban is meglátszana. Ám egyebek közt az útdíjak emelése, a megbízók érdekei és a olcsó ukrán, török fuvarozók nehéz helyzetbe hozzák a hazai vállalkozókat.