A hétfői és pénteki járatritkítás okait magyarázza a BKK
A BKK szerint január 19-étől a hétfői és pénteki csúcsidőben a megváltozott utasforgalomhoz igazodó menetrend lép életbe.
A BKK szerint január 19-étől a hétfői és pénteki csúcsidőben a megváltozott utasforgalomhoz igazodó menetrend lép életbe.
Hétköznap közel felével, míg hétvégén negyedével kevesebb vonat indul majd Budapestről Balatonfüredre, mint tavaly. Úgy tudjuk, az esztergomi vonal villamosításának és a fehérvári pályaudvar átépítésének csúszásával magyarázzák a döntést, de valószínűleg egyszerűen spórolás áll a háttérben.
Legfeljebb hat-nyolc társaság maradhat a 24 Volán-társaság helyett. De ahhoz, hogy érdemi változást lehessen elérni a közúti és vasúti közlekedés racionalizálásában, "ezeréves" politikai urambátyám viszonyokat kellene megtörni. Ez nem megkerülhető, mondják a szakértők. A Volán-lobbinak eddig mégis sikerült.
Előzetes egyeztetések nélkül, tiltakozások ellenére viszi keresztül a kormány a vasúti járatritkítások tervét. A 410 járatot érintő ésszerűsítéstől több milliárd forintos megtakarítást remélnek, azonban nem mindenki ennyire optimista. A terv rendkívül súlyosan érintheti Nógrád megye, azon belül az Ipoly-völgy infrastruktúráját. A Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó, 1896 óta működő nagy múltú vonalon április 15-étől naponta már csak három vonat közlekedhet. Az új menetrendről kérdeztük Balassagyarmat polgármesterét és a vasútállomás dolgozóit.
Közzétette azoknak a vonalaknak a listáját a MÁV-Start, amelyeken az április 15-i menetrendváltozással szűkítik a vasúti forgalmat.
Több vasutas szakszervezet is elutasítja a vasúti személyszállítást érintő járatritkításokat. Az érdekképviseletek szerint a drasztikus lépés gyakorlatilag megteremti az egyes vonalak bezárásának lehetőségét.