Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#internetezési_szokások

Tech MTI

A magyar lakosság leginkább a telefonjával internetezik és azon is a közösségi médiát használja a legtöbbet

Az egyik legnépszerűbb netezési forma a közösségi média; naponta átlag egy órát töltenek a felhasználók a Facebookon, de negyedórát sem fordítanak arra, hogy valamilyen híroldalon vagy azon oldalak applikációin keresztül tájékozódjanak – derült ki abból a friss kutatásból, amelynek eredményeit az NMHH Kommunikációs Igazgatóság kedden küldte el az MTI-nek.

Tech hvg.hu

Mire keresnek a gyerekek az interneten?

A "szoftver, audió és videó", valamint az "e-kereskedelem" kategóriák iránt nőtt, míg az "internetes kommunikációs média" és a "számítógépes játékok" kategóriák iránt enyhén csökkent a gyerekek érdeklődése az elmúlt egy évben – derül ki a Kaspersky jelentéséből. A legnépszerűbb alkalmazások listáját a TikTok, a YouTube és a WhatsApp vezeti. Időközben a TikTok csaknem kétszer akkora népszerűségre tett szert, mint az Instagram.

Tech hvg.hu

Meglepő új kutatás jött a magyar facebookozókról

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Információs Társadalom Kutatóintézetének új közép-európai kutatása szerint Magyarországon több mint domináns szerepe van a Facebooknak: az itt élők mintha nem is ismernének más oldalakat. A ránk jellemző internethasználatról is kiderült pár érdekesség.

Tech hvg.hu

A Vodafone javasolja: rendszeresen töröljön a böngészőjében, úgy élvezetesebb lesz az internet

A véleménybuborékot (filterbuborékot) vizsgálta a Vodafone Magyarország megbízásából készített kutatás. A vállalat arra volt kíváncsi, hogy a hazai netezők tartalomfogyasztását hogyan befolyásolják az internetes algoritmusok és a keresési előzmények. Ezek hatására ugyanis – a böngészési előzmények alapján –mindenki elé főként cikkeket, videókat a platformok, melyek jó eséllyel szimpatikusak neki. Így aztán az eltérő véleményekről sokan gyakran lemaradnak.

Tech hvg.hu

Kommentháború dúl a magyar interneten, és sokan még a nevüket sem vállalják

A 18-40 évesek online sokkal szókimondóbbak, sokszor az arcuk vállalása nélkül nyilvánítanak erőteljes véleményt a digitális térben, ezzel akár megbántva, megalázva másokat – olvasható a Lounge Group megbízásából a Századvég által készített felmérésben. A reprezentatív adatok szerint a válaszadók 70 százaléka nem ismeri személyesen minden online ismerősét.