Miközben június elsejétől alapvetően megváltoztatták a Petőfi rádió műsorstruktúráját, a közszolgálati adónak lényegében fogalma sincs, hogyan érintette a hallgatottságot ez a lépés. Iparági híresztelések drasztikus csökkenésről szólnak, az MTVA azonban azt állítja nincsenek adatok, ha meg adat nincs, akkor rossz adat sincs, ergo a pletykák alaptalanok.
A kormányzati kampánypénzek és állami cégek rádiós reklámköltéseinek közel fele a fideszesként elkönyvelt nagyvállalkozó, Nyerges Zsolt rádiójához, a Class FM-hez folyik be már a második éve. A legnagyobb állami reklámozó, a Szerencsejáték Zrt. rádiós reklámkiadásainak 82 százalékát, 580 millió forintot költött tavaly a Danubius egykori frekvenciáján sugárzó rádióra. Közben a vetélytárs, a Székely Gábor volt SZDSZ-es politikus tulajdonába került Neo FM nagy bajban van, ha nem rendezi a díjtartozásait a Médiatanács felé, napokon belül lekapcsolhatják. A Sláger utódja idén egyetlen fillér állami reklámpénzt nem kapott. Közben a médiahatóság teljesen átírta a 2009-ben politikai botrányok közepette készült szerződést a két rádióval, jelentősen csökkentve a fizetendő éves díjukat.
A nyár első hónapjában is a Kossuth Rádió volt a leghallgatottabb magyar rádió. A közszolgálati csatornát naponta átlagosan 1 millió 702 ezren, hétköznaponként pedig átlagosan 1 millió 848 ezren választották, 300-400 ezerrel többen, mint más rádiókat - tájékoztatta a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kedden az MTI-t.