Trump 50 milliárd dollárnyi illetéket szedne az USA-ban kikötő, kínai építésű hajók után
Minden hajó után 1-3 millió dollárt szedne Trump, az elemzők szerint a lépés szétverné a ma ismert világkereskedelmi rendszert.
Minden hajó után 1-3 millió dollárt szedne Trump, az elemzők szerint a lépés szétverné a ma ismert világkereskedelmi rendszert.
Egy körülbelül 3000 évvel ezelőtti, kézzel varrott hajó maradványaira bukkantak a mai Horvátország partjainál – a néhai, elsüllyedt vízi jármű roncsainak most a kiemelését tervezik, és a szakemberek remélik, hogy ebből majd többet megtudnak a régmúlt hajóépítési módszereiről.
Egy kínai konszern elvileg befektetne a részben állami horvát cégbe, de egyelőre ez nem történt meg. A cég csődeljárás alá került.
Elhagyta a Saint-Nazaire-i hajóépítő komplexum kikötőjét a világ első számú luxushajója. A Celebrity Edge nevet viselő tengeri jármű nem a méretei miatt rekorder. Hanem valami másért.
Beleszaladtunk Paul Allen, Microsoft-társalapító szuperjachtjába egy dél-francia hajógyár kikötőjében. Percekig gyalogoltunk, mire egyik végétől elértünk a másikig.
A legtöbben alighanem úgy gondolják, hogy egy hajó befogadóképességét csak óvatosan lehet növelni. Nem így van, jelentős bővítés is elképzelhető, egy sokak által nem is sejtett módon.
Egy meg nem nevezett görögországi vállalat tíz óriási konténerszállító hajóra adott megrendelést a koreai Hyundai Heavy Industriesnek, a világ legnagyobb hajógyártójának. Az 1,2 milliárd dollár értékű ügylet az iparág idei legnagyobb megrendelése, de így is csak enyhíteni tadja az év eleji veszteségeket.