Bíróság előtt az Audi volt elnöke
A vádirat szerint Rupert Stadler tudott a dízelmotoroknál alkalmazott manipulációkról és utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására.
A vádirat szerint Rupert Stadler tudott a dízelmotoroknál alkalmazott manipulációkról és utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására.
Egy német rádióállomás az autógyártó belső dokumentumaira hivatkozva azt állította, hogy még mindig manipulálják a Volkswagenek dízelmotorjainak működését.
Tavaly már fél évet előzetes letartóztatásban töltött Rupert Stadler, akit többek közt csalással vádolnak valamint megtévesztő reklámok terjesztésében való közreműködéssel.
A márka háromliteres dízelmotorú Cayenne-jeire jelenleg is érvényben van az árusítási tilalom Németországban károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftverek miatt. Ám használt autóként üzembe helyezve őket már más a helyzet.
A magyarországi használtautó-piac is reagált a világban zajló folyamatokra és mélyponton a dízelautók népszerűsége. Egyes modelleknél 5 év felett már akár 20 százalékkal olcsóbb a dízelmotoros változat a benzinesnél.
18 Celsius-fokos külső hőmérséklet alatt pöfögnek ki igazán sok nitrogén-oxidot a dízelek, és úgy tűnik, sok gyártó modelljénél ez nem teljesen "véletlenül" van így.
Ulrich Hackenberg, aki a fejlesztési főnök volt az Audinál, távozik a cégtől. Ezzel egy időben a Volkswagen-csoport új igazgatója átvette az Audi irányítását is.
A Volkskwagent alaposan megtépázza a dízelbortány, a korábbi világelsőség helyett hónapok óta főként a veszteségekről és az apadó keresletről szólnak a céggel kapcsolatos hírek. Most kiderült, még a globális cirkuszt kirobbantó Amerikában is van olyan szegmens, ahol a VW drasztikus növekedésre volt képes.
A francia autógyártó egyterűje, egy vizsgálat szerint, akár 25-szörös nitrogén-oxid-kibocsátási szintet produkál a megengedetthez képest.
Az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) most a legújabb VW-modellekben talált olyan szoftvert, amelyről nem derül ki egyértelműen, hogy nem manipulálja a környezetvédelmi tesztek eredményeit.
A cseh gyártót öt éven át vezető Winfried Vahland, akit éppen a dízelbotrány miatt áthelyeztek egy másik pozícióba, otthagyja a vállalatot.