A kormány kivételt tett: a köztelevízió szabadon drónozhat
Ha nem sérti a rendőrség érdekeit.
Ha nem sérti a rendőrség érdekeit.
Akár százmillió forint büntetést is érhet, ha megszegjük az új szabályokat, érkezik a hivatalos applikáció is.
Akár egy év börtönbüntetés is járhat az ittasan drónt reptetőknek Japánban egy most elfogadott törvény értelmében.
El tudja képzelni, hogy egy miniatűr drónra bízza az elveszett lakáskulcsa megkeresését? És ha az a keresés közben a táskájába is belemászik? Futurisztikus dróntechnológiából már most rengeteg ötlet van, a java viszont csak ezután jöhet.
Egyszerű állampolgárként, több napra szóló légtérhasználati engedélyt kért és kapott egy magyar, hogy a Balaton fölött repkedhessen, ami aztán igen abszurd helyzetet szült. A blokkolás miatt műrepülő Besenyei Péter bemutatója is elmaradhat. [Frissítve: úgy tűnik, törölték a foglalást.]
A jövőben nem lehet majd csak úgy drónokat reptetni az EU területén az Európai Parlament vonatkozó szabálytervezete szerint, ami azt is kimondja, hogy bizonyos kategória felett az irányítóknak képzésen kell átesniük, ha használni akarják légi eszközüket.
A tervek szerint júliustól új törvény szabályozza a drónok röptetését Magyarországon. A jogszabály a „játék” kategória fölött várhatóan továbbra is felelősségbiztosítást, légtérhasználati engedélyt és jogosítványt ír elő, de nem mindegy, milyen drónunk van, és azt hol használjuk. Az új szabályozás szerint mobilalkalmazással lehet majd eseti légteret kérni, ezért a szakértők azt mondják, Európa egyik legmodernebb dróntörvénye lesz a magyar. A profik mégis félnek.
A 250 gramm alatti drónok játéknak minősülnek és szabadon üzemeltethetők, a 2 kilogramm alattiak esetében online képzést kell elvégezni, a 2 és 25 kilogramm közöttiek esetében pedig elektronikus nyilvántartásba kell venni a járművet, és a vezetőnek engedéllyel kell rendelkeznie, amelyhez képzést kell elvégezni. A 25 kilogramm feletti drónok esetében már szakszolgálati engedély kell.
Várhatóan a jövő év közepére születhet meg a drónokról szóló jogszabály – mondta Farkas András, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának légügyi elnökhelyettese a Magyar Hírlapnak.