Hasznos új szolgáltatás indult cégeknek, villámgyorsan juthat vele információkhoz
Egy magyar startup tízszeresére gyorsította a céginformációs lekérdezést a Facebook Messengerben is működő chatbotjával. A szolgáltatás már él.
Egy magyar startup tízszeresére gyorsította a céginformációs lekérdezést a Facebook Messengerben is működő chatbotjával. A szolgáltatás már él.
A tervek szerint újragondolja az állam által biztosított bárki számára elérhető ingyenes céginformációt.
A jövőben minden cégnek elektronikusan kell megküldenie a beszámolóját a céginformációs szolgálat részére, amennyiben ezt elmulasztja 300 ezer forintos bírságot fizethet.
Hétfőtől személynevekre is lehet keresni a hivatalos cégadatokban – írta közleményében a közhiteles céginformációs szolgáltatás informatikai hátterét biztosító Microsec Zrt.
Összesen 29 224 vállalkozás kezdte meg a működését Magyarországon az idén november végéig, csaknem kétezerrel kevesebb, mint tavaly az első tizenegy hónapban - derül ki a Wolters Kluwer Kft. és a Napi.hu által üzemeltetett Céginfo.hu adatbázisából.
Gyengélkedő, átlagos és kiemelkedő kategóriákba sorolja a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a fővárosi cégeket, és egy elektronikusan elérhető adatbázisban meghatározza a cégek nemzetgazdasági pozícióját. A rendszer alapja kizárólag a cégek pénzügyi beszámolója, így a bírálatok szerint nem is nyújthat valós képet a cégek helyzetéről, sőt még gazdasági kárt is eredményezhet a szolgáltatás.
Az elmúlt három hónapban Magyarországon átlagosan 2919 vállalkozás szűnt meg havonta, ugyanez a mutató egy évvel ezelőtt még csak 2140 megszűnést mutatott. Ez 36,4 százalékos növekedés annak ellenére, hogy ezzel párhuzamosan a végelszámolások aránya az egyharmadára, a felszámolásoké pedig a felére csökkent – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból.
Több mint 176 ezer gazdálkodó szervezet nem élte túl az elmúlt öt év megpróbáltatásait, és a válság neheze még hátravan – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból. A fennmaradás szempontjából kulcsfontosságú, hogy a cégek jól válasszák meg partnereiket egy olyan piacon, ahol szinte mindenkinél rezeg a léc.
A D&B kutatása keretében több mint 3 ezer vállalatot kérdezett meg kockázatkezelési szokásairól a vevői...