Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#családi_cég

hvg360 Bozsogi Tamás

A családi vagyon sikeres átörökítése átgondolt tervezést igényel – és még így is jöhetnek meglepetések

Magyarországra nem jellemzők a több évtizedes múltra visszatekintő családi vállalkozások, ezért az átadás-átvétel kultúrája sincs meg, írja sorozatában private banking-szakértőnk, ám, teszi hozzá, a családi vagyonkezelés ennek a szakadéknak az áthidalására is alkalmas. Azonban még az alapos, nem megspórolt előkészületek esetén is jöhet egy elégedetlenkedő családtag az örökösök közül, vagy egy korábban támogató, az átmenetben viszont hirtelen teljesíthetetlen követelésekkel előálló üzlettárs átadói oldalon.

hvg360 Bozsogi Tamás

Sok szűk esztendő: egy tökéletes állapotú céget is két vállra fektet az elhúzódó hagyatéki eljárás

Óriási kockázatokat hordozhat egy cégnél az előkészítetlen generációs átmenet. Érdemes időben végiggondolni, hogy ki kezelje a számlát, ha egy családi cég családfő-tulajdonosa elmúlt 60 éves. Milyen megoldásokkal biztosítható a családi cég működtetése, ha baj éri a számla kezelőjét? Hogyan kerülhető el, hogy a családi vagyon a hagyatéki eljárás végéig keringjen a rendszerben?

Vállalkozás Dobos Emese

A mindent túlélő magyar divatcég, amely szembemegy a Zarával és a H&M-mel

Idén ünnepelték a cég fennállásának 30. évét. Nagyon kevés hazai divatmárka mondhatja el magáról, hogy ennyi ideje, családi vállalkozásként, nyereséggel tartja fent magát, ráadásul a hazai piacból. Az Emporium átvészelte, hogy a textilipari kivitelezés a Távol-Keletre költözött, de a gazdasági válságot, egy devizahitelt, az olcsó kínai és a fast fashion termékek hódítását is.

Business magazin HVG Extra Business

Nem minden rokon való a családi cégbe

Szülők és gyerekek, nővérek és fivérek kapcsolata olyan különleges, hogy többnyire átsegítheti a buktatókon a családi vállalatokat. Már ha nem éppen a rokonság építgeti a buktatókat.

Vállalkozás hvg.hu

Kudarcra ítélt családi vállalkozások - van kiút

A generációváltás előtt álló családi vállalatok tulajdonos-vezetői a felmérés szerint jellemzően nem gondolnak cégük eladására, nem veszik számításba cégük/cégcsoportjuk lényeges átstrukturálásának lehetőségét, és nem vonják be az alattuk dolgozó menedzsereket a komoly döntésekbe, miközben a kulcsinformációkat döntően megtartják maguknak, a legtöbb lényeges kérdésben ők maguk döntenek.