Immár a teljes magyar borexport 36 százaléka köszönhető a Lidlnek
A Lidl Magyarország 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon tavaly, 1,6 millió palackkal többet, mint egy évvel korábban.
A Lidl Magyarország 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon tavaly, 1,6 millió palackkal többet, mint egy évvel korábban.
A koronavírus-járvány miatt a francia bor- és pezsgőtermelők is nehéz helyzetbe kerültek – írja a Les Échos című gazdasági portál.
„A francia borok kiválóak, de nekünk is vannak jó boraink. Ugyanakkor a mi boraink nehezen jutnak be a francia piacra, mert magasak a vámok, míg a francia borokat szinte semmilyen vám sem terheli az Egyesült Államokban”- így érvelt a CNBC Donald Trump, aki nemrég még koccintott Emmanuel Macron francia elnökkel Franciaországban.
Az év első nyolc hónapjában a borexport értéke 20 százalékkal, a mennyisége pedig 31,5 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képes - közölte Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára. A kivitt borok egységára viszont csökkent.
Magyarország az idén az első fél évben 349 ezer hektoliter bort exportált, 5,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Magyar borból a németek veszik a legtöbbet, meglepő lehet, hogy a második helyen a csehek állnak.
A Laposa Pincészet borait exportálja Kínába Bazaltbor Badacsony Kft., amely európai piacokat is célba vesz.
Mintegy 150 millió forintot kapott a minőségi magyar borokat exportáló Amand Wine Export (AWE) Kft. az Euroventures IV kockázati tőkebefektető alaptól és Charles Mount angol magánbefektetőtől - tájékoztatta az Euroventures Kockázati Tőkealap Kezelő Zrt. szerdán az MTI-t.
A francia borok és szeszesitalok exportja megdöntötte tavaly a történelmi rekordot, meghaladva először a 10 milliárd eurót. A növekedés 10 százalékos volt az előző évhez képest - közölte a francia bor- és szeszesital-exportőrök szövetsége (FEVS) kedden.