Jövőre már behajtási díjat szedhetnek az önkormányzatok a nehézjárművektől
Ezzel egy régi konfliktus oldódhat meg.
Ezzel egy régi konfliktus oldódhat meg.
A kormányhivatal 13 év után kezdte kifogásolni a díjról szóló rendeletet, a Kúria pedig most igazat adott neki. A tilalom a jövő évtől érvényes.
A Fővárosi Közgyűlés bírósághoz fordul, hogy behajtási díjjal tarthassák távol továbbra is a kamionokat Budapesttől, eközben Karácsony Gergely a helyzet jogi rendezésére kéri a kormányt.
A teherforgalmat azonban korlátozhatják.
Eddig csak a belvárosi részeken kellett a CO2-kibocsátás arányában fizetni a behajtásért.
Kibővítették Londonban az ultraalacsony kibocsátási zónát. Ezzel már két budapestnyi területen kell a régebbi autók vezetőinek több mint 5000 forintnak megfelelő összeget fizetniük a behajtásért, az év egyetlen napja kivételével minden munka-, pihenő- és ünnepnapon. A cél, hogy tisztább maradhasson a levegő a városban.
A városnak ezeket a részeit átadják a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak. A behajtás csak a buszoknak lesz engedélyezett.
Ugyanis a dugódíj egyfajta uniós kötelezettség, így lényegében mindegy, hogy a kormány mit akar, vagy mit nem akar, ez legfeljebb kommunikációs stratégia lehet.
Az 1-es villamos meghosszabbítására már 2025-ig sor kerülhet, a 2-es metrót viszont valószínűleg 10 éven belül nem kötik össze a HÉV-vel, és a 3-as és a 4-es metrót sem fogják egyhamar meghosszabbítani.
A régi, korszerűtlen motorokkal felszerelt járművek sofőrjei számára 20 font fölé emelkedett hétfőtől a londoni behajtási díj
Több millió font kártérítésre tart igényt a Volkswagentől Sadiq Khan, London polgármestere.