Elérte a 16 évet a magyar autók átlagéletkora
Egyetlen kategória van, ahol kicsit fiatalodott a géppark.
Egyetlen kategória van, ahol kicsit fiatalodott a géppark.
Amíg érdemben nem javul az új autók eladása itthon, addig nem is lesz jobb a helyzet.
Egyre több autó is van az utakon, de korántsem fiatal példányokkal nő a számuk.
Magyarországon a 3 éves autók ára az eredeti vételárhoz képest átlagosan csupán 59 százalék, míg az unió többségében közel tíz százalékkal magasabb ez az érték.
Egyre növekszik az Egyesült Államokban is az autók átlagéletkora, ami mostanra elérte a 12,2 évet.
Négy év alatt egy teljes esztendővel öregedett a Magyarországon forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora, elérve a 15 évet. Egy régi NDK-s autóval, vagy igazán öregnek számító Moszkviccsal sem rendkívüli összefutni az utakon – derül ki a HVG legfrissebb számából.
A hazai autópark átlagéletkora rohamosan emelkedik, egy átlagos Fiat például hamarosan felnőttkorú.
A németek is egyre ritkábban váltanak autót: az utakon közlekedő járműveik egy friss felmérés szerint átlagosan 9,8 évesek. Tíz évvel ezelőtt még 1,5 évvel alacsonyabb volt ez az érték.
Magyarországon tavaly 14,7 évet mutatott ugyanez az adat.
Nem csak az elektromos autók támogatásával kellene mindig törődni – véli egy német autóipari szakember.
Több mint 3,5 millió autó fut a magyarországi utakon, ám a járműpark átlagos életkora évről évre emelkedik. Vézna örömhír, hogy az öregedés legalább lassulóban van, s minden bizonnyal a nagycsaládosoknak szóló kedvezmény is javít majd a helyzeten.