Bezár az egyik legjobb budapesti halas étterem
A Halkakas tulajdonosai az alapanyagárakkal és a gazdasági körülményekkel indokolták a bezárást.
A Halkakas tulajdonosai az alapanyagárakkal és a gazdasági körülményekkel indokolták a bezárást.
A chipválság után úgy tűnik, újabb vihar jöhet az autóiparban.
Számos üzletben szembesülhetünk azzal, hogy rendkívül megnőtt a csempék ára az elmúlt időszakban, ám nem ez az egyetlen probléma: egyes típusokra már most is akár 3-4 hónapot kell várni, más fajták gyártását teljesen be is szüntethetik.
Egy szekrénysor akár több tízezer forinttal is többe kerülhet a tavalyi árakhoz képest.
Különösen fontos a minőség-ellenőrzés, ha a gyáraknak sok új beszállítóval kell dolgozniuk. Az ellenőrzéseket távolról is el lehet végezni, de az senkinek sem jó.
Hihetetlenül komplex problémákkal szembesül az autóipar a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint. Gablini Gábor úgy látja, javulás helyett egyre több a probléma, ez pedig Európában és Magyarországon is ideiglenes gyárleállításokat eredményezhet. Az elmúlt 25-30 évben ilyen nem volt, a rendeléstől számítva akár 8-16 hónapot is várni kell egy autó beérkezésére.
Franciaországban is elszálltak az árak és a határidők az alapanyaghiány miatt.