A színházi és táncos befogadó kulturális központ vezetéséért ketten nyújtottak be pályázatot. Egyikük a közösségi médiában nehezményezte, hogy a döntő kuratóriumban nem volt táncos vagy független színházi szakember.
Cséfalvay András évek óta ötvözi tudományos érdeklődését a kortárs képzőművészeti praxissal: munkái hosszú ideje tartó kutatások, amelyek a tudományos világkép újragondolására, vakfoltjainak megtalálására tesznek kísérletet, gyakran a valóság és a fikció összekapcsolásával. Azon kevés alkotók egyike, akik mindezt játszi könnyedséggel és humorral teszik:
Idén 20 éves az ország egyik legfontosabb kortárs művészeti intézménye a Trafó. Megálmodójával, jelenlegi menedzser igazgatójával, Szabó Györggyel beszélgettünk a 90-es évek házkereső mozgalmáról, arról, mit lehet "lenyomni a közönség torkán", és arról is, hogy a megszüntetésre váró kultúr-TAO egyszerre kedvezett és ártott is a függetleneknek.
„A zenekar, amelyiknek a Red Hot Chili Peppers könyörgött egyszer, hogy ne menjen szét (hosszú sztori)” – írta a The Qualitonsról a Gigwise zenei lap ősszel, a budapesti showcase koncertjük után. A funk-rock-beat zenekar 2008 óta tölti meg Budapest legjobb klubjait és pincéit, a mainstream felé viszont ezután a találkozás és a nagy-szín-pados szereplések után kezdett lépkedni. A zenészek most új lemezen dolgoznak, a neves amerikai fesztiválra, az SXSW-re készülnek, december 28-án pedig öt év után térnek vissza a Trafóba, hogy erős vizuállal megtolt év végi bulit adjanak. A frontember énekes-gitáros dalszerző, állva dobos G. Szabó Hunorral beszéltünk a zenekar kanyarjairól, új hangzásról, zenehallgatásról, showcase szereplésekről és arról, mit is jelent a ‘60-as évek.
Három nap intenzív családozás, illetve a véget nem érő trakták után sokan várják a két ünnep közti időszak estéit, hogy kiszabadulhassanak végre az éjszakába. Nekik ajánlunk programokat a hiphoptól a világzenéig, a punktól a gitárpopig.
Éljen soká Regina! – ez volt a címe annak az előadásnak, amely úgy színház, hogy közben maga az élet a szó szoros és átvitt értelmében is. A darabban nyolc, 35-45 éves szomolyai roma nő mesélte el egészségügyi intézményekkel kapcsolatos történeteit a Trafóban.
De egy Nirvana dal és egy francia sanzon között még azt is bemondták, hogy akiket le kell ölni, azokat éppen hol találják. Ez volt a ruandai RTLM rádió, amelynek stábja a polgárháború idején hónapokig tüzelte egymás ellen az ország két etnikumát, és amelynek tevékenysége hozzájárult a Holokauszt utáni legbrutálisabb népírtáshoz - legkevesebb fél-, de inkább egymillió civil áldozattal.
Miközben úgy tűnik, Hollywood is felfigyelt Európa-szerte jegyzett rendezőnkre, Mundruczó Kornél független színházával próbál tükröt állítani a mai Magyarországnak. Szerinte évszázadok óta ugyanazokat a köröket járják a magyarok, és a gyengébbek, a kisebbségek legalizálják saját elnyomásukat. Európában csak a kultúrával lehet fennmaradni, de Magyarországon megrendült a rendszerváltással felbukkanó remény. Interjú.