Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Raben_Group

Raben Group

Az álló kamion nem jó kamion

Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.

Raben Group

Nincs esély a hibázásra: raktározás és tárolás a biztonság jegyében

A veszélyes anyagok és készítmények mindenhol velünk vannak. Egy átlagos háztartásban is számos olyan szer fordul elő, amelyeknek nem csupán a használata, hanem a tárolása is nagy gondosságot igényel. Nagy mennyiségek esetén mindez fokozottan igaz, nem véletlenül vonatkoznak szigorú előírások a veszélyes áruk raktározására és kezelésére. Ezek betartása azonban óriási felelősség.

Raben Group

Fenntarthatóság, amivel vissza lehet fogni az emberek mohóságát

Több értelemben is túlhasználjuk bolygónkat, márpedig a gazdasági és társadalmi prosperáláshoz az emberi mohóság visszaszorítására, fenntartható fejlődésre van szükség. De mit jelent ez a gyakorlatban, és hogyan lehet jól hangzó, de üres ígéret helyett a vállalati stratégia szerves része?

Raben Group

A "versenyképes fizetés" már nem vonzó - Milyen a jó álláshirdetés?

Hogyan nézzen ki egy álláshirdetés, hogy az alapján a céghez és annak üresen lévő, vagy újonnan létrehozandó munkaköréhez leginkább passzoló jelentkezőt tudjuk „leigazolni”? Előbb-utóbb minden vállalat szembesül ezzel az „egymillió forintos” kérdéssel. Kállay-Szabó Gabriellával, a Raben Trans European Hungary Kft. HR-vezetőjével igyekeztünk összeszedni a legfontosabb szempontokat.

Raben Group

Friss túró rudit enne Londonban? Ennek mára már semmi akadálya!

Korábban elképzelhetetlen lett volna, hogy egy Indiában leszedett gyümölcs, vagy egy Japánban kifogott hal épségben, frissen érjen el az európai asztalokra, ugyanis az áruk utaztatása 2-3 hónapot vett volna igénybe. Ma azonban az se lehetetlen, hogy egy aznap reggel, egy távoli országban feladott áru estére több ezer kilométerrel arrébb mozogjon. Hogy hogyan? Cikkünkből ez is kiderül.

Raben Group

Egy csomag nemzetközi útja – és ami mögötte van

Elő-, fő- és utófutás is kell ahhoz, hogy a közel 12 milliós kínai metropoliszból megérkezhessen a 16 ezres magyar városba egy küldemény. Utánajártunk, mi történik a háttérben, és mire kell figyelni a nemzetközi szállítmányozás során.

Raben Group

Az idő pénz: de hol a csomagom?

Ha csomagot várunk, egyre fontosabb, hogy tudjuk, pontosan mikor érkezik meg hozzánk a megrendelt küldemény. Az idő és az esetleges késés a logisztikai iparban ráadásul hatással lehet a termelésre is. Ha nincs ott időben az alapanyag, nincs mit feldolgozni, és a várakozás rengeteg pénzbe kerül. De van megoldás!

Raben Group

20%-ot is spórolhatnak a vevők ezzel a logisztikai csavarral

Több millió tábla csokoládé, autóalkatrész, de még egy tank is átrakásra kerülhet egy éjszaka alatt a gyűjtőszállításban (cross-docking), amivel szinte bármilyen alapanyag vagy késztermék 1-2 nap alatt eljuttatható Európa bármelyik pontjára. De miért gazdaságosabbak ezek a rendszerek, és mi történik addig, amíg a küldemény eljut a célig?

Raben Group

Igenis lehetséges a zökkenőmentes kézbesítés! Mutatjuk, hogyan…

Hajlamosak a vállalkozások, webshopok minden, kézbesítéskor felmerülő problémát a logisztikai szolgáltató nem megfelelő szervezésére és lassúságára fogni. Pedig ők is sokat tehetnek azért, hogy késedelem nélkül mindent kiszállítsanak ügyfeleikhez. Mire figyeljünk vállalkozóként, hogy a megrendelőink elégedettek legyenek?

Raben Group

Logisztika: 20 évig még nem kell féltenie a munkáját az autóvezetőknek

Bár rengeteg fejlesztés és innováció jelenik meg a logisztikában, jelenleg komoly kihívásokkal küzd a szektor, főleg az egy-két raklapokból összeálló gyűjtőszállítás. Itt ugyanis látszólag még évtizedekig nem lehet robotokkal helyettesíteni az élőmunkát. Mire számíthatnak a vállalkozások?