Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Pusztai_Ferenc

Kult Bodnár Zsolt

Az a baj, hogy a magyaroknak nincsenek sztárjaik

Ha minden állami pénzzel gazdálkodó szervezet olyan jól működne, mint a Filmalap, még csodálatosabb hely lenne Magyarország – állítja az egyik legismertebb hazai filmproducer de hiába lépett nagyon jó útra, a kormány segítsége nélkül nem gyógyítható hosszútávon a magyar film. A Kincsem sikere szerinte azt mutatja, hogy jöhetnek a könnyed történelmi mozik, a Toldi-film pedig még mindig nem halott ügy.

Kult Balkányi Nóra - Bicsérdi Ádám

A Kálomista-ügyirat, avagy a producer, akinek a nevét szitokszóként emlegetik

Szerda óta hatszáz filmes szakember írt alá egy nyílt levelet, amiben kijelenti: nem szeretne együtt dolgozni a jövőben Kálomista Gábor producerrel. A levél előzménye a Kút című film egyik jelenete volt, amelyben a producer egy tévéképernyőn tűnik fel pár másodpercre. A jelenetet a film készítői kiszedték, majd elnézést kértek, az ezt követő kiállással azonban sokan egzisztenciájukat tették kockára. Az ügy túlmutat a felháborodást kiváltó eseten, de kérdés, fog-e bármi változni a filmeseket évek óta kiszolgáltatott helyzetben tartó rendszerben.

Kult

Menyasszonyi ruha szivárványszínű bugyival

Leharcolt prostinak öltözött színésznők egy westernt idéző, kietlen helyszínen: véget ért a Kút, Gigor Attila régóta várt második játékfilmjének forgatása. Korábban mi is ott jártunk a szó szerint a puszta közepén álló benzinkútnál, ahova Gigor újabb, műfajok feletti filmet álmodott. A színészek szerint A nyomozóhoz hasonló, fekete humorú mozi lesz a Kútból, amelyben rutinos színészek (László Zsolt, Pokorny Lia) melett fiatal tehetségek is feltűnnek majd.

Kult Bicsérdi Ádám

Miért csak a magyarokat nem érdekli a magyar film?

Rangos díjakat nyert filmjeivel, mindig kitart a bevált csapat mellett, úttörő módszerekkel próbálja népszerűbbé tenni a hazai gyártású alkotásokat, de általában a háttérben marad. Pusztai Ferenccel, az egyik legsikeresebb hazai filmproducerrel beszélgettünk a Toldi-film viszontagságos sorsáról, az új film finanszírozási rendszerről, és arról, hogy miért csak a magyar embert nem érdeklik a magyar filmek.