Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Prievara_Tibor

hvg360 Balla István

Nem maradnak munka nélkül a tanárok, ha tudják, mire jó a ChatGPT

Tudomásul kell venni, hogy ma már Magyarországon is a ChatGPT állította elő a diákok esszéinek egy részét. A mesterséges intelligencia (MI) viharos elterjedésével új korszak érkezett el a közoktatásban is. Mire jó az iskolában az MI? Szükség lesz-e még tanárra? Megkérdeztünk erről szakértőket, és magát a a ChatGPT-t is. Az emberi és a gépi válaszok feltűnően összecsengenek.

Élet+Stílus Balla István

És még ezt is kibírta a közoktatás

A koronavírus felborította a közoktatás működését, egyik pillanatról a másikra kellett átállnia az iskoláknak a távoktatásra, diákoknak a távtanulásra. Nem mindenütt hatékonyan, de a pedagógusok jó része azért megpróbált megbirkózni a feladattal, a tapasztalatok pedig még akár jó irányba is változtathatják az egyszer majd újra offline módba kapcsolt iskolákat is.

Élet+Stílus Balla István

Prievara Tibor: Ott ülnek a gyerekek a Zoom-órákon leolvadt aggyal, zoombiként a gép előtt

Ha egy diáknak megtartanak hat órát egy nap, és ő egyszer sem szólal meg, akkor feltételezhetjük, hogy nem sok mindet tanult – mondja Prievara Tibor tanár, digitálisoktatás-szakértő, aki ezeket a diákokat el is nevezte zoombiknak. Úgy véli, nem sokat tanultunk a tavaszi karanténoktatásból, mára elvált a digitális tanítás a digitális tanulástól, az iskolának az lett a lényeg, hogy papíron letudják az oktatást, hogy az milyen hatékony, kevéssé számít.

Kult Balla István

A koronavírus elindíthatna akár egy valódi oktatási reformot is

Az iskolabezárás miatt akár észre is vehetné az oktatási rendszer, hogy 2020-at írunk. Technológiailag majdnem minden adott lenne ahhoz, hogy korszerű távoktatásra álljunk át ideiglenesen, ám változtatni kell a pedagógiai szemléleten, s ez már nehezebb ügy. A hátrányos helyzetű térségekben persze nem biztos, hogy a diákok hozzáférnek a nethez, és az sem bizos, hogy van megfelelő eszközük ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a távoktatáshoz. Bemutatunk néhány olyan platformot, amit bármely iskola használhat.

Kult Balla István

"Ha elkezdjük használni, az szétrobbantja az iskolát"

A digitális pedagógia nem a kütyükről vagy a sávszélességről szól, sokkal inkább egy új tanítási szemléletet takar – állítja az évek óta ilyen módszerrel dolgozó Prievara Tibor és Nádori Gergely. Erre azért is szükség van, mert szerintük a diákok számára a mai iskola teljesen érdektelen. Mit változtathat ezen egy digitális tanóra? Miért tévhit, hogy minden mai gyerek digitális írástudó? És miért nem elég, ha a tanárok okos appok segítségével tanítanak?

Plázs Balla István

Amikor diákok egymást taposva követelik az újabb tananyagot

Magyarországon enyhén szólva nem megoldott azon gyerekek oktatása, akik hosszabb időre kórházba kerülnek. Ezt felismerve egy új kezdeményezésben gimnazisták fejlesztenek nekik zseniális, játékos, interaktív tananyagokat. Ezt akár beszámíthatják a kötelező szociális munkájukba is, de nem ezért csinálják. A KórházSuli programmal mindenki nyer, és az abban részt vevők rácáfolnak a digitális bennszülöttekről szóló mítoszokra is.

Plázs hvg.hu

Egy elmaradt forgatás: keserű nyílt levél a közoktatásról

Elkeseredett, a magyar oktatás állapotát jól jellemző nyílt levélben utasította el egy gimnáziumi tanár, hogy forgassanak az iskolájában. Úgy véli, hazugság lenne az államtól függetlenül, sőt annak sokszor ellenére kiválóan működő projektet közoktatási sikerként beállítani.

Plázs BI

Így még nem keresett magyar tanár ezer dollárt

Nemrég bemutattunk egy rendhagyó módon tanító gimnáziumi angoltanárt, akit a cikk megjelenése után egy nemzetközi internetes közösség több mint ezer dollárral jutalmazott. A dogecoinosok támogattak már bobcsapatot, kenyai ivóvíz-projektet és autóversenyzőt is.

Itthon Balla István

Elbírja-e a demokráciát a magyar osztályterem?

A diákok döntik el, állítják össze, mi legyen a témazáróban, sőt azt is, hogyan szeretnék tanulni az angol nyelvet. Mindenki saját kis portfólióval rendelkezik, és ha nem adja be valaki a kért esszét, nem kap egyest. Diákblogot indítottak és mobilapplikációt fejlesztettek. A 21. századi oktatásról beszélgettünk a fővárosi Madách Imre Gimnázium angoltanárával, Prievara Tiborral.