Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Pamkutya

Kult Dubrovszki Dániel

Felfalják a világot a magyar Youtube-sztárok

Távirányítós autóversenyzés a Pamkutyával, játékok minden mennyiségben a Pongtól a League of Legendsig, Trónok harca szimfonikus koncert, Call of Duty a Magyar Honvédséggel. A térség legnagyobb gamer fesztiváljává nőtt PlayIt és a magyar Youtube-videósok éves seregszemléje, az Online Video Stars (OVS) fúziójából egy olyan fesztivál állt össze, ahol tényleg egy helyen van minden, ami a főleg tizenévesekből (és szüleikből), illetve néhány idősebb geekből álló közönséget ma érdekelheti. Megnéztük, mi a helyzet a magyar youtubereknél.

Kult hvg.hu

Rekordot döntött a Pamkutya

Tarolt nyáron a Despacito-paródia a Youtube-on, több mint 13 milliós nézettséget hozott a Pamkutyának.

Business magazin HVG Extra Business

Kiből és hogyan lehet YouTube-sztár?

„Ezeknek a srácoknak nagyon, nagyon, nagyon hosszú az ormányuk, és ez menő. Nagyjából ennyit akartam mondani” – több, mint tíz éve annak, hogy a YouTube egyik alapítója feltöltötte első, 18 másodperces, elefántokat ábrázoló felvételét a frissen indított videomegosztóra. Az oldalnak ma már havi egymilliárdos látogatószáma van, és ügynökségek alakulnak YouTube-csatornák profi üzemeltetésére.

Plázs Lukács Andrea

Miből élnek meg a magyar YouTube-sztárok?

A YouTube első generációs sztárjai, például a Pamkutya már öreg motorosok a cybervilágot jelentő deszkákon. A második generáció most bontogatja szárnyait, Follow Anna és Cschannel például tizenévesen tapasztalják, hogyan lehet sikert kovácsolni az ingyenes videomegosztóból. És míg külföldön akár dollármilliókat is tudnak keresni az úgynevezett vlogolók, itthon inkább csak a zsebpénzt helyettesíti ez a tevékenység. De van olyan YouTube-os „vállalkozás”, mely a top-nézettség ellenére négy év után is önerőből készíti a tartalmakat.