Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Kokesch_Ádám

Műértő Műértő

Megjelent a Műértő februári lapszáma

Nyelveken szóló konstruktivizmus – Kokesch Ádám a Kassák Múzeumban / A kínai golyóstoll szaga – interjú Wahorn Andrással / Art Brut nagyhatalom – látogatás a Museum Guggingban / Jelentés a jelentőkről – múltkutatók a Capa Központban / Aukciós piac 2015 – hazai és nemzetközi összefoglaló / Barokk barokk – Olafur Eliasson Bécsben / Biztonsági játék – a Nagy Imre Emlékház kiállításáról / Kubai újoncok – Art Basel Miami Beach

Műértő Műértő

Éles konfliktushelyzetben / Az Isztambuli Biennále tanulságai

Bencsik Barnabással és Kokesch Ádámmal az Isztambuli Biennále hátteréről és a magyar szereplésről András Edit beszélgetett. – Barna, te jól ismered az Isztambuli Biennále financiális és működtetési hátterét. Bencsik Barnabás: – A biennále egy magánalapítvány, az IKSV (Istanbul Kültür Sanat Vakfı) képzőművészeti programja, amely évente három-négy nagy színházi, zenei és filmfesztivált rendez. Érdekes, hogyan épül fel a kulturális élet Törökországban, mert közpénz gyakorlatilag nincs kultúrára. Minden kulturális tevékenységet száz százalékban magánalapítványok, befektetők, céges szervezetek szponzorálnak. Az IKSV is ilyen alapítvány, amit az 1970-es években alapított egy gyógyszergyáros família (Eczacibasi Holding), a leggazdagabb családok egyike. Ők Kemal Atatürkkel együtt az 1920-as évektől kezdve támogatták a világi török állam kialakítását. Ez az egyik meghatározó tényező. A másik az, hogy 2007-ben a Koc Holding tíz évre vállalta a biennále főszponzori pozícióját, azaz azt, hogy 2007 és 2016 között működteti. A Koc Holding gigászi cég, az 1930–1940-es években kezdték, és a gazdaság minden területét lefedik, a banktól kezdve az autógyártáson át a mezőgazdaságig, turisztikáig, háztartási gépgyártásig. A Forbes 500-as listáján a középmezőnyben vannak.