Az adásvétel engedélyezésében illetékes bizottság legalább kétszer pluszdokumentumokat kért be, a határidő máris legalább egy hónappal kitolódott. De spanyol lapértesülések szerint valószínű, hogy az év végéig elhúzódik az ügy.
Részvényenként 5 eurót fizetnének a tulajdonrészért, immár hivatalosan is megtette a 619,9 millió eurós ajánlatát a magyar cég. A spanyol kormány vonakodik.
A spanyol társaság többségi tulajdonosa hirtelen elkezdett tárgyalni a svájci vállalattal, miután a spanyol kormány kijelentette, hogy a magyar felvásárlást az orosz kapcsolatok miatt lehetséges nemzetbiztonsági kockázatnak látja.
Részletes tájékoztatást küldtek az ügyletről a spanyol hatóságoknak, miután a spanyol kormány Orbán Viktort és Oroszországot sejtette meg a háttérben, és közölte, hogy lehetőségei szerint blokkolni fogja az adásvételt.
A kormányközeli Magyar Vagon és az állam közös cége, a MaVag Europe elindította a spanyol Talgo vonatgyártó tőzsdei felvásárlásának folyamatát. Az ügylethez a spanyol kormány engedélye is kellene, ám Madridnak nem tetszik az oroszbarát Orbán-kormány.
A magyar állam szűk 7 ezer euróért szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártó felvásárlására létrehozott projektcégben, de ennél minden bizonnyal nagyobb szerepet vállalna, mert a projektcég felügyelőbizottságába beült a Nemzeti Tőkeholding egyik igazgatója. A többségi tulajdonos a Szalay-Bobrovniczky Kristóf hadügyminiszter által gründolt, jelenleg egy magántőkealap által tulajdonolt Magyar Vagon-csoport, amelybe a kormány a MÁV járműgyártó és -javító kapacitásait privatizálta, és amelynek még 500 kocsit kell leszállítania az oroszokkal közösen elkezdett egyiptomi megrendelésből. Madrid az Orbán-kormány oroszbarátsága miatt nem akarja engedélyezni a stratégiai vállalatnak számító Talgo felvásárlását.