Egy hónappal tovább, május 5-ig tart nyitva az Ernst Múzeum Tükör által homályosan - Arcok tegnap és ma című kiállítása, amelyen szerdától vasárnapig különleges programok is várják a közönséget.
A Műcsarnokban nemrég bezárt Mi a magyar? című kiállítás nem meglepő módon azt a kérdést tette fel, hogy „mi a magyar?” Mit jelent magyarnak lenni? Miként jellemezhető az itt élők és/vagy a nemzet magyarsága? Milyen hatások alakították-alakítják magyarságunkat? Legitim kérdések ezek, főképp egy esszébe kívánkozóak. Annak a kiállításnak a rendezője, Gulyás Gábor a nyitóteremből nyíló első terem falán számos fontos idézetet helyezett el, mintegy felvetésként a kérdés lehetséges megválaszolására. Ráadásul a tárlat egyes termeit is úgy címezte meg, hogy abból további gondolatok, válaszelemek, ha úgy tetszik, bekezdések fakadjanak. Az ily módon elgondolt kiállítást magát akár esszének is tekinthettük: nyitott végű kísérletnek, amelynek keretében annak szerzője elgondolkodik egy számára – adott esetben számunkra – fontos problémán.
Ez meg mi ez? Ez nem művészet! Ezt egy gyerek is megcsinálja. Sőt, fogom az iPhone-om, és megcsinálom én. Különben is, ki ez az Ojvé Vei, valami kamuművész putriképekkel?
Az egyik legismertebb kortárs képzőművész, emberjogi aktivista, a kínai Aj Vej-vej (Ai Weiwei) New York-i korszakának fotóiból rendez kiállítást az Ernst Múzeum, a tárlat péntektől október 21-ig látogatható.
Ed Templeton tizenhárom évesen állt először gördeszkára, viszont elmúlt már huszonhárom is, amikor elkezdett fotózni. Profi sportolói karrierjét azonban nemcsak kora miatt szorította mára háttérbe, hanem azért is, mert világszerte egyre több helyre hívják kiállítani: profi művész lett. A Műértő cikke.
Ed Templeton az Ernst Múzeumban, Szüts Miklós kiállítása a Bartók 32 Galériában, új kortársmúzeumok Rómában, művészeti munkások tiltakozása Berlinben.
Mindez és sok minden más a Műértő márciusi számában.
Bauhaus-hétköznapok és ünnepek: kiállítás Pécsen, portré Frieder Burdáról, Kepes György és Frank Malina a Ludwig Múzeumban, beszámoló az NKA Képzőművészeti Kollégiumáról, a Biennale des Antiquaires Párizsban, lesz-e Siófokból Bilbao? Mindez és még sok minden más a Műértő októberi számában.
Heisenberggel indítani egy kiállítást meglehetősen húzós, pláne ha egy képletéről van szó, Várnai Gyula azonban talán még ezt is megengedheti magának. Már csak azért is, mert a W. H.+ című falra festett képlet szorosan kapcsolódik egy legendás, bár sokak által csak reprodukcióról ismert - és a jelen kiállításon is antréként reprodukált - művéhez, a W. H.-hoz (1996), amely a következő felirat betűit helyezte fel a Szent István Király Múzeum falára: „a valóság attól függően más és más, hogy megfigyeljük-e vagy sem”. Várnai pedig figyel - nagyon is. A Műértő cikke.