Nem lesz drágulás, de nem is várnak több eladott kocsit a használtautó-piacon 2024-ben
A kereslet stabilizálódása az árak csökkenéseket is hozta egyúttal.
A kereslet stabilizálódása az árak csökkenéseket is hozta egyúttal.
Nyolc esztendőn keresztül tartó, folyamatos emelkedés érhet véget a használtautó-piacon a koronavírus járvány miatt, amit többféleképpen igyekeznek kompenzálni a kereskedő cégek.
Korábban már beszámoltunk a HVG és a Das WeltAuto közös kutatásának eredményéről, amelyben arról olvashattunk, hogy miben változott a vevők hozzáállása az autókeresés során a dízel járművekkel kapcsolatosan felmerült kifogások után. Ezúttal Papp Lászlót, a Porsche Hungaria műszaki szakértőjét kérdeztük arról, hogy felhasználói szempontból kinek, melyik motor típus lehet a jó választás.
A HVG és a Das WeltAuto elkészítette közös kutatását a hazai használt autóvásárlási szokásokkal kapcsolatosan, amelynek alapvető célja az volt, hogy kiderítsék, miben változott a vevők hozzáállása az autókeresés során a dízel járművekkel kapcsolatosan felmerült kifogások után. A felmérés rámutatott: az emberek mindössze tíz százaléka mondta azt, hogy ezután nem venne gázolajjal hajtott négykerekűt használtan.
Az autók megfelelő karbantartása üzemeltetői feladat, de a tendenciák azt mutatják, hogy sokan kizárólag probléma esetén keresik fel a szervizeket. A gépkocsink megfelelő állapotának fenntartása azonban folyamatos odafigyelést igényel, mivel így garantálható a biztonságos autózás. Összeszedtük, mire érdemes odafigyelni a javítások során.
Húsz éves rekordot döntött meg tavaly az autó import, ugyanis 120 000 négykerekűt hoztak be magánszemélyek és autókereskedők külföldről. A kétes előéletű kocsik sok szempontból ártanak a hazai állománynak, már csak abból a szempontból is, hogy a behozott négykerekűk hatvan százaléka tíz évnél idősebb volt. Ezzel párhuzamosan az országon belüli használt autó értékesítések száma is gyarapodott: 545 000-nél több gépkocsit írtak át az elmúlt év során.
A használtautó-vásárlók nagy része álmait kergetve keresi az igényeinek megfelelő, kifogástalan állapotú autókat, így könnyen esik a gépjárművásárlás csapdájába. A vevők hajlamosak fenntartás nélkül kezelni a kereskedők online hirdetéseit és jól csengő állításait, illetve az azokat alátámasztó dokumentációkat. Hogy megelőzzük a bajt, egy konkrét eseten keresztül mutatjuk be a vásárlás buktatóit. Főhősünk egy Ford Transit Connect 1.8 TDCi-t vásárolt meg jóhiszeműen, a vétel során pedig minden olyan hibát elkövetett, amibe egy ártatlan ügyfél belefuthat.
Az elmúlt időszakban évente százezres nagyságrendben érkeztek külföldről használt autók, amivel alapvetően nem lenne probléma, ha a kocsik ismert előélettel futnának be Magyarországra. Mivel azonban ezek a négykerekűek javarészt ismeretlen múltúak, könnyen mi is bajba juthatunk. Amennyiben kocsinkról esetleg később kiderül, hogy a szürkeimport részeként jött hazánkba, akár a NAV vagy a rendőrség is lefoglalhatja, mint az több esetben is történt.
Sokan döntenek használt autó vásárlása mellett, ám egyesek rossz tapasztalatai miatt jogosan tartanak attól, hogy ezzel jelentős kockázatot vállalnak. Amennyiben használt autó vétel előtt áll, készüljön fel előre a lehetséges buktatókra, így elkerülheti a csalódást.
Egy-egy ügyesebb nepper havonta 80-100 autót is behoz, majd egy-két fantomcég közbeiktatásával gyártanak hozzá már áfát is tartalmazó számlát.
A használtan importált 1-5 éves autók jelentős részét áfacsalás útján hozzák Magyarországra – állítja piaci tapasztalatokra hivatkozva a DasWeltauto kereskedő cég.
Még tart a használtautó-piac lendülete, az idei első félévben csúcsközelben volt az autó adásvétel, viszont a magyarországi autópark fiatalodását nem segíti az újautó-eladások alacsony szintje, valamint a külföldről beérkező idős autók áradata sem.