Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Cinema_Paradiso

Kult Balkányi Nóra-Bicsérdi Ádám

Azt ismeri, hogy a torrent, a néző és az állam bemegy a moziba?

Képzelje el, hogy otthonában ülve kiválaszt egy filmet, egy közeli mozit, nézőket toboroz, és ha megtölti a termet, még pénzt is keres. Legálisan. És mit szólna hozzá, ha a nézők diktálnák a moziknak, miket vetítsenek? Ha a fiatalok nem ódivatú rendszerben, hanem izgalmas gifekkel, videókkal értelmeznék órán a filmeket? Itthon nemrég online filmfesztivál indult, és egyre többen szajkózzák a változást. A 21. századi filmforgalmazás már itt kopogtat az ajtónkon, csak még nem akarjuk beengedni. A 120 éves mozi előtt tisztelgő Cinema Paradiso sorozatunk harmadik része.

Kult Bicsérdi Ádám

Bugyi, melltartó, használt cipő – mi marad a mozikban a film után?

Mindenkinek van legalább egy mozis sztorija. Hogy majdnem lekéste, összeveszett a személyzettel, vagy egy másik nézővel; hogy elszakadt a film, elment az áram; hogy ott randizott, netán ott szakított. De milyen történetei vannak az ott dolgozóknak? Körbekérdeztünk néhány mozist, nekik mik jelentették a legemlékezetesebb pillanatokat. És nem kellett őket kétszer kérdezni. Cikkünk a mozi születésének 120. évfordulója előtt tisztelgő sorozatunk, a Cinema Paradiso második része.

Kult Bicsérdi Ádám

Üzlet vagy misszió? – Amikor a mozi házhoz megy

Körülbelül tíz éve indult el a vidéki mozik elsorvadása, azóta egy teljes generáció nőtt fel a kisvárosokban konkrét moziélmény nélkül. Egy ideje azonban vándorcirkusz módjára járja az országot a Mozgó Mozi csapata, akik megpróbálják visszacsempészni a közösségi filmnézés semmihez sem hasonlítható hangulatát ezekre a helyekre. Olyanokhoz jutnak el így, akikről a magyar filmforgalmazók már rég elfeledkeztek. A filmszínházak 120 éves fennállása előtt tisztelgő Cinema Paradiso sorozatunk első részében Sümegen néztük meg, hogyan is fest a valóságban a modern vándormozizás.