Németországban, egy felmérés szerint az idősebb korosztály vásárol magának új autót.

.
A felmérés eredménye: a harmincéves korosztálynak csupán 7 százaléka vásárol új autót. A tanulmány szerint a fiatalokat nem vonzza az új autó. A másik ok, hogy a városokban a fiatal emberek körében már elvesztette az autó a státusz szimbólum jellegét. Néhány lóerő, és a szép külső kevés ahhoz, hogy az autóipar megnyerje magának a fiatalokat. Amennyiben az autóipar a jövőben a fiatalokat is meg akarja nyerni valami újat kell kitalálnia – írja a tanulmány.
Az új autót vásárló fiataloknak a Seat a kedvencük. Ennél a márkánál az átlagéletkor 44,8 év volt. Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a Seat vásárlók 19 százaléka volt csak 30 év alatti. Minden harmadik ember, aki új autót vett 60 év feletti volt, ráadásul a vásárlók 12 százaléka 70 éves volt, vagy idősebb.
Ez az eredmény azonban nem függ össze az új autók növekvő árával. Hiszen ha így lenne, a fiatal korosztály autója a Dacia lenne. De a Dacia vásárlók áltagéletkora 50 év volt.