Hogy vannak 4x4-es Opelek, azt tudtuk eddig is. De hogy ennyi? Négy 2.2 CDTI automata Antarával, két 2.
Hogy vannak 4x4-es Opelek, azt tudtuk eddig is. De hogy ennyi? Négy 2.2 CDTI automata Antarával, két 2.0 CDTI 4x4 Insigniával és egy új 250 lovas 2 literes turbó 4x4-es Insigniával fedeztük fel Tokajt, pontosabban a mádi medencét és Tarcalt.
Autópályán sikerült 10 liter alatt tartani a 160 lovas kombi Insignia fogyasztását, miközben kövér gázzal egyengettük 19 hüvelykes kerekeit az M3-ason. Az automatikus váltó kissé gátolta a dinamikus haladást, de a 4x4-es hajtás ellensúlyozta határozott tapadásával.
Az Antara terepen is bizonyított, ám a szinte teljes fordulatot megengedő kormány-holtjáték megijesztett. Az sem tetszett, hogy 11 literes átlagot hoztunk ki belőle a szőlőtőkék között és az autópálya belső sávjának rémeként. Az biztos, hogy kényelemre nem volt panaszunk, és még a tökföldön sem vertük le a terepjárást korlátozó első lökhárítót. Az egynapos menetpróba alatt az is bebizonyosodott, hogy egy mádi borásznak - főleg ilyen száraz nyáron - nem kell különb munkaautó. Nem találtunk olyan dűlőt, amelyet ne tudtunk volna megmászni. A lejtőkön kihasználtuk a technikai ínyencségeket: bekapcsoltuk a lejtmenetsegédet, ami lassú ereszkedéssé fékezgette a hirtelen zuhanást.
B. Cs.