Sokan próbálkoznak hasonlóval.
A Ford új szabadalma egy hagyományos, H-kulisszás kézi sebességváltó elektromos járművekhez, amely egy furcsa irányzatot erősít meg az autóiparban. Az elektromos autók egyik legnagyobb előnye az egyenletes és zökkenőmentes teljesítményleadás, de egyes sofőrök még mindig a régi, mechanikus vezetési élmény után vágyakoznak.
Az autógyártók, mint a Hyundai és a BMW, már próbálkoztak mesterséges váltási élmény megteremtésével, de a Ford még ennél is tovább megy: egy teljesen funkcionális, de valójában szükségtelen kéziváltót tervez elektromos autóihoz – írja a Jalopnik oldal.

Egy szabadalmi bejelentés szerint a Ford egy olyan mechanizmust fejleszt, amely lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy úgy érezzék, mintha váltanának, anélkül, hogy ez valódi sebességváltást jelentene. Az elektromos autók jellemzően egy vagy két fokozattal rendelkeznek, így a kéziváltó teljesen felesleges, de a Ford mégis ragaszkodik hozzá. Az ötlet nem a teljesítmény növeléséről vagy az energiahatékonyságról szól, hanem csupán a vezetési élmény „nosztalgikus” jellegének fenntartásáról.
Az elektromos autók erőssége az azonnali nyomaték, a csendes működés és az egyenletes gyorsulás – ha ezt mesterséges „sebességváltásokkal” szakítják meg, akkor éppen azt a jövőt gátolják, amelyet ezek a járművek képviselnek.