Az eredeti modellt négy évtizeden át gyártották.
A Citroën a múltjára építve tervezi a jövő modelljeit, különösen a kultikus „Kacsa”, a 2CV hatását szeretné újra felhasználni – erősítette meg Thierry Koskas, a márka vezetője az Autocar oldalnak. Az év elején már felröppentek hírek egy olyan új modellről, amelyet a klasszikus 2CV ihletett, és most Koskas is megerősítette, hogy a Citroën komolyan számol ezzel az örökséggel. Szerinte a márka története az egyik leggazdagabb az autóiparban, és világszerte rengetegen ismerik és szeretik a 2CV-t.
A Citroën stratégiája négy alappilléren nyugszik: a C3, C3 Aircross, C4 és C5 Aircross modellek adják a kínálat gerincét, de a vállalat ambiciózus tervei szerint új, meglepő modellek is érkeznek. Koskas szerint a Citroën híres volt a merész, karakteres autóiról, és ezt az irányt szeretnék ismét követni, akár formatervezési, akár technológiai szempontból.
A Citroën a jövőben továbbra is a kompakt és középkategóriás modellekre koncentrál, és nem tervezi, hogy visszatér a kisebb városi autók, például a C1 vagy C2 szegmensébe. Koskas szerint a kisautók elérhető áron tartása óriási kihívást jelent, de az új C3-as modell már így is megfizethető alternatívát kínál.