Éles fordulat ez ahhoz képest, hogy korábban bezárásoktól tartottak.
A Stellantis jövőre kétmilliárd eurót tervez új modellek olaszországi gyártásába befektetni a cég vezetősége és a római kormány tagjai között szerdán folytatott megbeszélések eredményeképpen.
Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai vezetője által a római ipari minisztériumnak bemutatott olaszországi terv szerint a dél-olaszországi Nápoly melletti Pomigliano üzemben 2028-tól két kisautót gyártanak majd, a Panda gyártását pedig 2030-ig meghosszabbítják. A dél-olaszországi Melfiben két új modellt fognak gyártani.
A tervezett Alfa Stelvio és az Alfa Giulia mellett egy harmadik csúcsmodell is készül a Rómától délre fekvő Cassino telephelyen, amelyhez szintén hibrid hajtást terveznek. A torinói Mirafiori üzemben, ahol már 2025 végétől tervezik az 500 Hybrid gyártását, 2029-ben mutatják be az elektromos 500-as új generációját.
„Az összes olaszországi Stellantis-üzem aktív marad, és a termelési kapacitás 2026-tól növekedni fog. Jövőre mintegy 2 milliárd eurót irányoztak elő az üzemekre és 6 milliárd eurót az Olaszországban működő beszállítókra. A Stellantis az olaszországi ipari tervet saját forrásaiból és állami termelési ösztönzők nélkül fogja megvalósítani” – mondta Imparato.
Adolfo Urso ipari miniszter elmondta: „A terv megfelel az igényeinknek (…), világos és konkrét kötelezettségvállalásokat tartalmaz a beruházások és az üzemfejlesztés, valamint a beszállítókkal való együttműködés tekintetében”.
A Stellantis a múlt hónap végén jelentette be, hogy a torinói Mirafiori-üzemben a gyártás egész decemberben szünetel, egészen január 5-ig, az elektromos autók európai és a luxusautók kínai és amerikai értékesítésével kapcsolatos „folyamatos bizonytalanságok” miatt. A Mirafiori-üzem idén már többször leállt a Fiat 500 elektromos városi autó és a Maserati két ott gyártott sportmodellje iránti alacsony kereslet miatt.
A Stellantis a Peugeot, a Citroën, az Alfa Romeo, a Fiat, az Opel, a Chrysler és a Jeep márkákat foglalja magában.