A Renault szupermodern elektromos formában támasztja fel a legendás kis R5 Turbót.
A Renault két évvel ezelőtt rukkolt elő az igen izgalmas R5 Turbo 3E koncepcióautóval, melynek most bemutatkozott a sorozatgyártásba küldendő, véglegeshez közeli változata.
A 80-as évekbeli R5 Turbók és a 2000-es évek elején napvilágot látott Clio V6 szellemi örökösének tekinthető újdonság jelentősen eltér mind a 95-150 lóerős új Renault 5 villanyautótól, mind az általunk már versenypályán is kipróbált 180-220 lovas Alpine A290 hot-hatch testvérmodelltől.
A rendkívül könnyű és merev egyedi karosszériában az említett két polgári változattól eltérően nem elöl, hanem hátul található a villanymotor, melyből ráadásul nem is egy, hanem rögtön kettő került a fedélzetre.
A 20 colos kerekekkel szerelt 500 lóerős kis méregzsák igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet, és a 0–100-as sprintet 3,5 másodperc alatt abszolválja.
Az egyelőre ismeretlen árú, alig 1,5 tonnás R5 Turbo 3E várhatóan 2026-ban érkezik meg a Renault-kereskedésekbe.