A zászlóshajó kategóriás Maextro S800 a gyártó szerint nagyobb, mint a kínai autók 99,99 százaléka.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a 120 millió forint ellenében többek közt vádlimasszázst, ezüstpoharakat és nem mellesleg 612 lóerős biturbó V12 motort felvonultató német luxusszedánt, a Mercedes-Maybach S680-at.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/85ccb948-4fc2-4ce1-81ed-98bba6ec7516.jpg)
A Maybach kínálatának csúcsmodellje nem kevesebb mint 5,47 méter hosszú – és most érkezett egy vadonatúj kínai rivális, amely ennél 1 centiméterrel hosszabb. Íme a Huawei és a JAC által közösen fejlesztett Maextro S800:
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/7be8c7fb-e24f-4200-9bc0-a550421a80e5.jpg)
Az 5,48 méter hosszú, 2 méter széles és 1,54 méter magas szedán 3,37 méteres tengelytávú, vagyis e tekintetben 2 centiméterrel elmarad az S680-as Maybachtól.
A Level 3-as önvezetésre képes és az ígéretek szerint luxusban tocsogó utasterű S800 tisztán elektromos hajtásláncú, tehát Mercedes-fronton nem a Maybach S-osztállyal, hanem az akár 761 lóerős EQS villanyszedánnal rivalizál.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/933771a8-6cea-4692-aedc-c2b2da4fe403.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/4446a5a5-dca8-4c89-b304-80b465a99857.jpg)
A hajtáslánc részleteit és a menetdinamikai adatokat a későbbiekben fedik fel, azt viszont már most tudni lehet, hogy a kereskedésekbe tavasszal begördülő modell árcéduláján 1-1,5 millió jüan (54-81 millió forint) összeg szerepel majd.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/0086cc25-0b17-4a38-9264-607e49b0b1ed.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/aa3db428-2311-4141-a42e-6b596c50b5e9.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/2a0f5fab-267c-41e4-9af5-9b8c2e577c8b.jpg)