Az újdonság teljes elektromos hajtásrendszerét magyar mérnökök tervezték és építették meg.
Hosszú engedélyeztetési folyamat után megszerezte a típusengedélyt és rendszámot is kapott a Ganz-Sor elektromos midibusza. A prototípus mostantól közúton is közlekedhet, és készen áll a sorozatgyártás megkezdésére – közölte a gyártó cég.
A nyolc méter hosszú, alacsonypadlós midibusz 35 utas szállítására alkalmas, 300 kilométeres hatótávolsággal. A jármű magyar–cseh együttműködésben készült: a magyarok az elektromos hajtást fejlesztették, a csehek a kocsiszekrényt biztosították.
A midibusz mellett a Ganz egy töltőberendezést is kifejlesztett, amely két töltőfejes, kábelcsatlakozós és 120 kW maximális teljesítményű. A busz mozgatásáról egy 120 kW névleges teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely a hátsó tengelyt hajtja.