A Kia úgy gondolta, hogy az eddigi 585 lóerő esetleg kevés lehet az EV6 csúcsmodelljében.
“Családi Kia, ami Porschékat reggelizik” – írtuk az EV6 GT-ről a részletes tesztünkben, ami nem véletlen, hiszen ez az 5 személyes és tágas csomagterű koreai villanyautó 585 lóerős és 740 Nm-es produkciót ad elő, ami 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 260 km/h végsebességet tesz lehetővé.
És most itt a felfrissített változat, mely még erősebb és még gyorsabb lett:
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/9e07aa2e-0a23-4ab5-bc33-c0317dd2ebf3.jpg)
Az új EV6 GT ugyanazt a 650 lóerős és 770 Nm-es duplamotoros hajtást kapta meg, mint ami az általunk már rendesen meghajtott testvérmodellből, a Hyundai Ioniq 5 N-ből ismerős lehet.
Utóbbiból érkezett a virtuális váltási lehetőség, illetve a benzines autókéhoz hasonló mű motorhang, melyek révén a vezetési élményt kívánja fokozni a koreai gyártó.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/c8196338-7280-46a3-aaba-fd2a3fe463b9.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/25e76eec-950d-4bbb-93e0-96284840e40d.jpg)
A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, mindenesetre az Ioniq 5 N 3,4 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra és maximum 260-nal képes hasítani.
A 424 kilométeres hatótávot biztosító 74 kWh-s akkumulátort egy 84 kWh-s telep váltja, azt viszont még nem tudni, hogy ettől mennyire nő a hatótávolság.
Az egyelőre ismeretlen árú új Kia EV6 GT forgalmazása a jövő év első felében kezdődik meg.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/7f4a317f-358d-4990-b564-d0d7852c6700.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/b5a15b02-ecda-4f2f-b4ba-499c2a92be20.jpg)