A Kia hivatalosan is bemutatta a három üléssoros EV9 legnagyobb teljesítményű sportos változatát.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a Kia legnagyobb elektromos autójaként jegyzett EV9-et, mely 5,01 méter hosszú és 3,1 méteres tengelytávolságú SUV-ban egyszerre akár 6-7 személy is helyet foglalhat.
Eddig a 33,7 millió forintos alapárú e384 AWD kivitel jelentette a csúcsot EV9 fronton, melynek 384 lóereje és 700 Nm-es nyomatéka 5,3 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, miközben a végsebesség 200 km/h-ra van korlátozva.
És most itt a megnövelt teljesítményű új sportverzió, a többek közt a Nordschleifén is tesztelt EV9 GT:
A hátsó kerekeket egy 367 lóerős, az elsőket pedig egy 218 lovas villanymotor hajtja, amiből az EV6 GT-hez hasonlóan 585 lóerős összteljesítmény következne, de a gyártó 508 lóerőre korlátozta a hajtásláncot.
A 21 colos kerekekkel szerelt újdonság 4,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 96 km/h-ra, a minden körülmények mellett korrekt lassításról megerősített fékrendszer gondoskodik, ezenkívül pedig az adaptív futómű mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A vezetési élmény fokozása érdekében az általunk már alaposan letesztelt Hyundai Ioniq 5 N-hez hasonlóan virtuális váltási lehetőséget, illetve benzines autókéhoz hasonló opcionális motorhangot is kapunk.
A hatótávról egyelőre nem szól a fáma, az viszont már biztos, hogy a 800 V-os telep akár 25 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra. A 203-384 lovas normál EV9 99,8 kWh kapacitású akkumulátora kiviteltől függően 505-563 kilométeres hatótávolságot biztosít.
A Dél-Koreában gyártott, egyelőre ismeretlen árú Kia EV9 GT forgalmazása 2025 második felében kezdődik meg.