Autó HVG 2024. november. 19. 10:59

Új emblémával és átdizájnolt jaguárral vág neki elektromos korszakának a Jaguar

A kilencvenéves brit márka bevezet egy új JR-jelölést is, amely olyan, mint egy pecsét.

A Jaguar már jó ideje bejelentette, hogy teljesen elektromos márkaként képzeli el a jövőjét. A cég olyan mértékben megújul, hogy lesz olyan időszaka, amikor lényegében nem marad a kínálatukban egyetlen típus sem: a régieket kivezetik, az újak pedig még nem érkeznek meg.

A drasztikus átállás mentén a márka logója és gyártóhoz kapcsolódó egyéb grafikai elemek típusai is megváltoznak, vagy átalakulnak. Megjelenik például egy „exuberant” névre keresztelt betűtípus, amely a jövőbeni modellek vizuális identitásának központi eleme lesz.

Jaguar
Jaguar

Az új dizájn elemek közé tartozik a 16 vízszintes csíkból álló rács is, amely az autók háttereként szolgál majd. Emellett egy új „monogram” is bemutatkozik, amely a „j” és „r” betűket kombinálja kör alakú keretben, tovább erősítve a márka prémium megjelenését. A hagyományos, ugró jaguárt ábrázoló embléma is modern átdolgozást kapott.

Jaguar
Jaguar

Ami pedig az autókat illeti, az első modell, egy négyajtós szuper-GT lesz, amely várhatóan 2026-ban kerül a piacra, 600 kilométeres hatótávval és gyorstöltési képességekkel.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.